آشنایی با گیاه آرالیا، متفاوت‌ترین گیاه آپارتمانی

گیاه «آرالیا» یک نوع گیاه آپارتمانی است که به نور و آب کمی نیاز دارد و به راحتی در منزل نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه «آرالیا» از جمله گیاهان آپارتمانی است و به دلیل اینکه به نور کمی احتیاج دارد، برای نگهداری در منزل بسیار مناسب است.

این گیاه تزئینی از خانواده شفلرا و متعلق به منطقه اقیانوس آرام جنوبی است و شاخه و برگ‌های زیادی دارد که در شرایط مطلوب می‌تواند تا ۶ متر رشد کند.

شرایط نگهداری از گیاه آرالیا

از قرار دادن گیاه آرالیا در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، همچنین این گیاه نیازمند آبیاری زیاد نیست و مقدار رطوبت در حد تعادل برای آن کفایت می‌کند، در گلدان گیاه آرالیا دروغین باید سوراخ‌هایی برای خارج شدن آب وجود داشته باشد و اگر برگ‌های این گیاه پژمرده شده باشد، ناشی از آبیاری بیش از حد آن است.

این گیاه در دمای زیر ۱۶ درجه سانتیگراد از بین می‌رود و برگ‌هایش به مرور زمان می‌ریزد، بنابراین بهتر است این گیاه را در دمای بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

رشد گیاه آرالیا دروغین تقریبا کُند است و پس از ۲ تا ۳ سال نیازمند تغییر گلدان است و به هنگام جا به جایی گیاه باید توجه کنید که به ریشه‌های گیاه آسیبی وارد نشود.

آشنایی با گیاه آرالیا، متفاوت‌ترین گیاه آپارتمانی

روش تکثیر گیاه آرالیا

تکثیر این گیاه از دو روش کاشت بذر و قلمه زدن صورت می‌گیرد، برای قلمه زدن چند ساقه نسبتا جوان از گیاه را به کمک تیغ یا چاقویی تیز و استریل از آن جدا کنید و سپس قلمه‌ها را در یک گلدان مناسب درون خاک بکارید.


بیشتر بخوانید:

روش نگهداری از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا در گلدان

صفر تا صد کاشت گیاه رزماری در منزل

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار