خطر بروز عفونت در دوران بارداری

رعایت موارد بهداشتی بهترین راهکار برای کنترل نگرانی از ابتلا به این ویروس در مادران باردار محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فروزان باوندپور مامای کرمانشاهی گفت : مشخص نیست که میزان ابتلای زنان باردار به کووید۱۹ در مقایسه با مردم عادی چه میزان است، ولی آنچه که مشخص است این است که زنان باردار با تغییرات جسمی متعددی مواجه می‌شوند که سیستم ایمنی آنان را مورد هدف قرار می‌دهد که ممکن است خطر بروز عفونت را افزایش دهد.

او گفت : توصیه‌های بهداشتی که به مادران باردار در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا می‌شود از توصیه‌هایی که به عموم مردم می‌شود بیشتر نیست و زنان باردار می‌توانند برای جلوگیری از بروز عفونت همانند سایرین عمل کنند و در این زمینه وسواس بیشتری داشته باشند.

او با بیان اینکه در مکانی که آب و صابون وجود دارد استفاده از شوینده‌های الکلی توصیه نمی‌شود، ادامه داد: توصیه می‌شود زنان باردار کم‌ترین تماس را با دیگران داشته باشد و در صورت ممکن در خانه بمانند و از دید و بازدید‌های غیرضروری پرهیز کنند.

او شستن مرتب دهان و بینی را توصیه کرد و بر بررسی منظم دمای بدن با استفاده از دماسنج تاکید کرد و افزود: در مراکز درمانی بیمارستان ها، کیفیت تنفس و میزان اشباع اکسیژن خون مادران باردار سنجیده می‌شود که رعایت این موارد تا حدود بالایی مانع از ابتلا به این ویروس می‌شود.

باوندپور ادامه داد: در دوران بارداری که سیستم ایمنی بدن به صورت طبیعی ضعیف می‌شود توصیه می‌کنیم زنان باردار با مشورت پزشک معالج، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند که در بالارفتن سطح ایمنی بدن موثر است.

این ماما افزود: مادران باردار به هنگام آغاز درد زایمان می‌توانند از اتاق‌های خصوصی استفاده کنند که کم‌ترین تماس را با دیگران داشته باشند.

او گفت: رعایت بهداشت، پوشاندن دست‌ها با دستکش، پوشاندن مو‌های سر نیز تاثیر بالایی دارد و پیشنهاد می‌شود از عینک‌های محافظ به همراه شیلد استفاده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار