ذبح درختان با وعده پوچ/ وعده ساخت پارک دستاویزی برای قطع سرو قامتان

چند سالی است که از قطع ۲۰۰ درخت در تپه شاهد توسط شهرداری به دلیل احداث پارک بانوان می‌گذرد، اما همچنان خبری از قول های داده شده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، چند سال از وعده ساخت پارک بانوان از سوی شهرداری ایلام می‌گذرد، اما این مهم نه تنها محقق نشد بلکه وعده ساخت  پارک تنها در حد یک وعده ماند. 

در سال ۹۷ شهرداری ایلام به بهانه ساخت پارک بانوان بیش از ۲۰۰ درخت کاج این پارک که قدمت چندین ساله داشت را قطع کرد، هرچند شهردار ایلام مدعی شد این درختان اکثرا خشکیده بوده‌اند جهت ساخت پارک بانوان قطع شده، اما در عمل هیچ اقدامی جهت ساخت پارک صورت نگرفت و با گذشت بیش از ۲ سال کماکان پروژه ساخت پارک بانوان تعیین تکلیف نشده است.

شهردار ایلام در مصاحبه‌های متعدد گفته بود که طبق مصوبه‌ای که با حضور استاندار و اعضای شورای شهر و دادستان محترم ایلام صورت گرفت، مقرر شد تپه شاهد ایلام ساماندهی شده و پارک بانوان در این محل احداث شود .

او به اولین اقدام جهت سالم سازی فضای سبز و پاکسازی درختان تپه شاهد اشاره کرده و گفته بود که نسبت به قطع درختان خشک و هرس درختان بیمار اقدام شده است.

این صحبت‌ها در حالی است که پس از گذشت بیش از ۲ سال از سخنان شهردار ایلام برای شهروندان و دوستداران محیط زیست که از همان ابتدا واکنش‌های مختلفی به قطع درختان این پارک نشان دادند، چیزهای جدیدی آشکار شده است.

قطع ۲۰۰ اصله درخت به بهانه ساخت پارک

ایوب خطیبی از شهروندان ایلامی می‌گوید: چند سال از قطع این درختان می‌گذرد، اما بر خلاف وعده‌های داده شده هیچ پارکی در این منطقه ساخته نشد و مسئولان هیچ اقدامی در این باره انجام نداده‌اند.

او افزود: اگر بنا نبود پارک احداث شود چرا حدود ۲۰۰ اصله درخت این پارک را قلع قمع کردند و حال پس از گذشت چند سال هیچ پاسخی در خصوص دلیل قلع و قمع این درختان نمی‌دهند.

ذبح درختان با وعده پوچ/ ۲ سال چشم‌انتظاری برای پارک بانوانی که ساخته نشد

کاهش بیش از پیش فضای سبز شهری

منا رحیم‌پور یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: چند سال از وعده ساخت پارک می‌گذرد، اما تا کنون هیچ اقدامی در این پارک انجام نشده و پروژه ساخت پارک بانوان تنها به قطع ۲۰۰ درخت منتهی شد.

او با بیان اینکه قطع درختان در شهر ایلام توسط شهرداری در مناطق دیگر نیز مشاهده شده است ، گفت: شهرداری باید در جهت افزایش سرانه فضای سبز تلاش کند نه با اقدامات این چنینی فضای سبز محدود شهری را کاهش دهد.

این در حالی است که مسئولان شهرداری ایلام هم اکنون ساخت این پارک در منطقه تپه شاهد را غیر ممکن می‌دانند و می‌گویند جای مناسب برای ساخت این پارک در شهر ایلام فعلا تهیه نشده است.

جای سوال است که چرا شهرداری ایلام قبل از اقدام به قطع درختان کار کارشناسی لازم را انجام نداده تا اینگونه شاهد نابودی  درختانی که ده‌ها سال قدمت داشته اند نباشیم.

منتفی شدن پروژه ساخت پارک بانوان در تپه شاهد!

عبدالرضا پورخلیل رئیس شورای شهر ایلام می‌گوید: با توجه به اینکه پارک تپه شاهد منور به اسم شهداست، در جلساتی که در این خصوص برگزار شد ساخت پارک در این منطقه و تغییر نام آن مورد موافقت قرار نگرفت.

او افزود: کماکان مکان مناسبی برای ساخت پارک بانوان در شهر ایلام در نظر گرفته نشده است و بی شک در صورتی که مکان مطلوبی معرفی شود عملیات ساخت پارک بانوان آغاز می‌شود.

قطع درختان به دلیل تراکم بالای درختان بود

او با بیان اینکه قطع درختان کاج پارک تپه شاهد به دلیل تراکم بالای آنها صورت گرفت، اضافه کرد: مردم منطقه خواهان قطع این درختان بودند و به همین دلیل عملیات تنک کردن درختان کاج این پارک انجام شد.

ذبح درختان با وعده پوچ/ ۲ سال چشم‌انتظاری برای پارک بانوانی که ساخته نشد

این سخنان در حالی است که مردم منطقه یکی از مخالفان اصلی قطع درختان بودند و واکنش‌های بسیاری به این اقدام نشان دادند، اما متاسفانه شهرداری ایلام بدون توجه به این واکنش‌ها قطع درختان را ادامه داد و بیش از همه رئیس شورای شهر ایلام در سخنانی نسنجیده قطع درختان را مطالبه مردم شهری دانسته که یکی از کمترین سرانه فضای سبزی را در کشور دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.