به منظور مبارزه با پوره سن گندم؛

کشاورزان زنجانی نسبت به پایش مزارع گندم اقدام کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:کشاورزان با پایش مزارع و به نرم رسیدن پوره آفت سن گندم عملیات مبارزه شیمیایی در مزارع گندم خود را آغاز کنند.

کشاورزان زنجانی نسبت به پایش مزارع گندم اقدام کنندمدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان اینکه مبارزه به موقع با سن غلات باعث افزایش کیفیت محصول می‌شود گفت: کنترل آفت بسیار خسارت زای سِن غلات در ۲ مرحله شامل سِن مادری در اسفند ماه و کنترل پوره سِن در فصل بهار انجام می‌شود.

بختکی افزود: تاکنون عملیات مبارزه علیه آفت سن مادر در ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت گندم و جو در استان  زنجان  انجام شده است.

او تصریح کرد:پایش و رصد مزارع توسط ۱۶۵ نفر از  کارشناسان شبکه‌های مراقبت  بخش دولتی و خصوصی استان در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پایش و بررسی مزرعه‌ای توسط کارشناسان همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در مزارعی که  پوره سن گندم در حد نرم مبارزه  رسیده باشند، گندم‌کاران با راهنمایی کارشناسان در اسرع وقت  اقدام به مبارزه شیمیایی کنند.

بختکی به زارعان توصیه کرد کارشناسان  جهاد کشاورزی را در امر پایش مزارع یاری کنند تا در صورت نیاز عملیات مبارزه با پوره سن گندم  در مناسب‌ترین زمان خود انجام شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.