لایروبی کانال بندر آستارا برای پهلوگیری کشتی‌های دریای خزر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای عملیات لایروبی کانال بندر آستارا تا یک ماه آینده برای پهلوگیری کشتی‌های دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد منتصر کوهساری ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  عملیات لایروبی کانال بندر آستارا تا یک ماه آینده اجرا می شود و  با اتمام لایروبی، عمق کانال این بندر به ۵ متر خواهد رسید و پس از آن تمام کشتی‌های دریای خزر در این بندر می‌توانند پهلو بگیرند.

 او در  بازدید از مجتمع بندری آستارا  با قدردانی و تقدیر از سرمایه گذار بخش خصوصی این بندر، افزود: شرکت سرمایه گذار از آغاز فعالیت خود اقدامات اساسی در زیرساخت‌های بندری انجام داده و امروز شاهد توسعه این منطقه هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه هم اکنون با همکاری بخش خصوصی مدرن‌ترین تجهیزات بندری و دریایی در بندر آستارا استقرار یافته است، گفت: با توجه به بازار شمال غرب کشور و حتی در حوزه ترانزیت کالا به عراق و ترکیه، بندر آستارا مقصد خوبی برای صاحبان کالا است چرا که قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به سایر بنادر شمالی را دارد.

منتصر کوهساری، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی را از جمله مهمترین عملکرد بندر آستارا در منطقه دانست و افزود: بندر آستارا در مقایسه با سال‌های گذشته تغییرات چشمگیری کرده است.

او با بیان اینکه تجهیز این بندر به سیلو‌های غلات، جرثقیل ۱۰۰ تنی و مکنده غلات از جمله تحولات این بندر است ، تصریح کرد: تا دو هفته آینده کد گمرکی این بندر در سامانه گمرکی عملیاتی می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.