تنها موزه تخصصی شتر کشور تا پایان امسال در نوش آباد افتتاح می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: تنها موزه تخصصی شتر کشور به شرط تامین اعتبارات لازم تا پایان امسال در شهر نوش آباد افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدحسین چاکری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه موزه شترخان نوش آباد به عنوان اولین و تنها موزه تخصصی شتر در کشور است، اظهار داشت: این موزه با مشارکت شهرداری نوش آباد در حال ساخت است.

او با بیان اینکه با توجه به مشارکتی بودن ساخت این موزه ابراز داشت: از ابتدا قرار بود هر میزان بودجه‌ای که از طرف میراث برای ساخت این موزه در نظر گرفته می‌شود به همان میزان نیز شهرداری نوش آباد به آن اختصاص دهد.

 

مشکلاتی در زمینه ساخت و تجهیز فضای کالبدی موزه

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در زمینه تهیه و تجهیز اشیا و مؤلفه‌های محتوایی این موزه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در مورد ساخت و تجهیز فضای کالبدی این موزه مشکلاتی وجود دارد، اما امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری این موزه افتتاح و به بهره برداری برسد.

او از اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت این موزه توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: امید است با اختصاص مبلغ معادل این اعتبار توسط شهرداری نوش آباد اقدامات لازم برای ساخت این موزه هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

چاکری با اشاره به سفر گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهر نوش آباد و دیدار از شهر زیرزمینی اویی گفت: در جریان این سفر شخص وزیر نیز وعده کمک دو میلیارد ریالی برای تکمیل و تجهیز موزه شترخان را دادند.

او افزود: موزه شترخان نوش آباد دارای ۸۰۰ مترمربع زمین و ۶۰۰ مترمربع عرصه است که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در چهار نوبت مبلغی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.