ابداع نرم‌افزار انتخاب داروی مناسب ضدصرع

نرم‌افزار کاربردی انتخاب داروی مناسب ضدصرع، به همت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری بین المللی دانشگاه‌ها ابداع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر اسدی پویا عضو هیات علمی مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری صرع از جمله بیماری‌های شایع در کشور ما و در سطح دنیا است که طیف وسیعی از دارو‌ها برای درمان و کنترل این بیماری وجود دارد.

او افزود: انتخاب داروی مناسب برای بیمار یکی از چالش‌های پیش روی پزشکان است، چنانکه هر ساله مواردی از تجویز داروی نامناسب و عوارض ناخواسته در منابع علمی گزارش می‌شود.

این فلوشیب صرع شناسی با اشاره به لزوم تجویز منطقی دارو برای این گروه از بیماران بیان کرد: با همکاری همکاران متخصص از کشور‌های مختلف دنیا موفق به ابداع نرم افزاری کاربردی شدیم که با استفاده از اطلاعات بیمار و نکات بالینی، پزشک می‌تواند داروی صحیح را برای بیمار تجویز کرده و از تجویز داروی مناسب مطمئن باشد.

دسترسی به اطلاعات به زبان فارسی نیز در وبسایت انجمن جهانی صرع به آدرس (https://www.ilae.org/multilingual-content/farsi) فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار