کلینتون: ترامپ از بازی نقش پزشک در تلویزیون دست بردارد

وزیر خارجه سابق آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا دست از توصیه‌های پزشکی غیرعلمی خود برای درمان بیماری کرونا بردارد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از توصیه‌های پزشکی پی در پی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای درمان ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد.

نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: مطالعه‌ای که بر روی ۹۶ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام شد، نشان داد که افرادی که داروی ترامپ را به عنوان درمان دریافت کردند، در مقایسه با کسانیکه که اینکار را نکردند، خطر مرگ بسیار بالاتری داشتند.

کلینتون در ادامه توئیت خود تاکید کرد: رئیس‌جمهور لازم است از بازی نقش پزشک در تلویزیون دست بردارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گزارشی از روزنامه واشنگتن پست را در صفحه توئیتر خود قرار داد، که نشان می‌داد کسانی که از داروی پیشنهادی ترامپ یعنی هیدورکسی کلروکین برای درمان کرونا استفاده کرده اند در مقایسه با دیگر بیماران بیشتر با خطر مرگ مواجه بودند.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا گزارشی منتشر کرد که براساس آن نتایج تحقیق بر روی ۹۶ هزار بیمار در ۶۷۱ بیمارستان در ۶ قاره نشان می‌داد داروی ضد مالاریا که دونالد ترامپ به عنوان درمان بیماری «کووید-۱۹» تبلیغ می‌کند، با مرگ‌ومیر بیشتر و مشکلات ضربان قلب در بین بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارد.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ از هر فرصتی برای تبلیغ این دارو استفاده کرده و برغم هشدار پزشکان آن را درمان موثری برای بیماری کرونا می‌داند. رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد هیدروکسی کلروکین را به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف می‌کند.

ترامپ پیش‌تر نیز توصیه جنجالی مصرف مواد ضدعفونی کننده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را مطرح کرده بود. پیشنهادی که در درون آمریکا جنجال آفرین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
کیلاری دو برابر دیوانه تر از ترامپ هم حرفید, خلاصه دموکرات یا جمهوری خواه دو روی ی سکه هست همه میدونن.
آخرین اخبار