ادعای سفیر آمریکا: روسیه باید ارسال مزدور به لیبی را متوقف کند

سفیر آمریکا در لیبی در گفت‌وگو با فائز السراج مدعی شد که روسیه و برخی از دیگر کشورها باید ارسال مزدور به لیبی را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد نورلاند، سفیر آمریکا طی اظهارنظری از عملیات‌های نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی لیبی استقبال کرد و آن را تلاشی در مبارزه با نیروهای تروریستی حاضر در لیبی خواند. وی گفت که دولت وفاق ملی در تلاش برای ایجاد ثبات و استقرار صلح در لیبی است.

نورلاند روز شنبه طی دیدار با فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی مدعی شده که ارسال مزدوران روسیه و دیگر کشورها به خاک لیبی باید متوقف شود. وی همچنین بر از بین بردن عوامل بی‌ثباتی در خاک لیبی هم تاکید کرده است.

طی بیانیه‌ای که در خصوص دیدار دو جانبه سفیر آمریکا و السراج منتشر شده، سفارت آمریکا اعلام کرد: «همان گونه که در گفت‌وگوی مایک پمپئو و فائز السراج تاکید شده حمله به طرابلس باید متوقف شود و همچنین همه نیرو‌های خارجی باید لیبی را ترک کنند».

نورلاند در ادامه این را هم گفته که مشکلات لیبی باید از طریق مذاکره حل‌وفصل شوند.

پس از سرنگونی دولت معمر القذافی، لیبی وارد یک بحران سیاسی شد و همچنان نیز با مشکلات متعددی روبرو است و تا رسیدن به ثبات سیاسی راه زیادی در پیش دارد.

در حالی که آمریکا ظاهرا از دولت قانونی لیبی حمایت کرده، اما به گفته برخی از تحلیلگران خلیفه حفتر یک مهره آمریکایی به حساب می‌آید و سالیان سال در آمریکا در تبعید به‌سر می‌برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار