سعیدی: ۵ بازیکن کرونایی گل گهر به قرنطینه می‌روند/ تمرینات این تیم برگزار می‌شود

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تیم گل گهر سیرجان با وجود ابتلای ۵ بازیکنش به کرونا مشکلی برای برگزاری تمرینات ندارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره وضعیت برخی بازیکنان تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اظهار داشت: جواب تست‌ها آرام آرام به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود. کم و بیش موارد مختلفی وجود دارد، اما در حال حاضر افرادی که ابتلای شان به کرونا قطعی شده ۵ بازیکن تیم فوتبال گل گهر سیرجان و یک بازیکن سایپا هستند.

او افزود: کرونا تنها یک بحث بهداشتی نیست و بحث‌های روانی این ویروس هم به ویژه در فوتبال برای بازیکنان و باشگاه‌ها فوق العاده مهم است. فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یک فدراسیون پشتیبان بحث تدوین پروتکل ها، توصیه‌های لازم و نظارت را انجام می‌دهد و طبیعی است پس از دریافت گزارش ها، آن‌ها را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال می‌کنیم.

سعیدی درباره اینکه آیا نمونه‌ها در مرکز خاصی رصد می‌شود یا خیر، پاسخ داد: طبق دستورالعمل تمام بازیکنان و اعضای تیم‌ها باید تست بدهند و البته باید استاندارد نمونه دادن را رعایت کنند. یعنی باید از ته حلق و گاهی بینی نمونه گرفته شود. از طرفی اعضای تیم‌ها باید در مراکز یا آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت تست بدهند.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره تعطیل شدن تمرینات تیم گل گهر سیرجان اظهار داشت: پنج بازیکن این تیم که مبتلا به کرونا شده اند باید به قرنطینه بروند. سایر اعضای تیم هم از سوی پزشک تیم تحت پایش قرار می‌گیرند.

او در پایان تصریح کرد: اکنون در فازی هستیم که تیم‌ها به شکل جدی وارد تمرینات نشده اند یعنی افراد مبتلا به کرونا در خانه شان به این بیماری گرفتار شده اند و سایر اعضای تیم مشکلی ندارند، اما اگر در جریان برگزاری تمرینات و بازی‌ها بازیکن تیمی به کرونا مبتلا شود، تمام اعضای تیم که با او تماس داشته اند، جدی‌تر ارزیابی می‌شوند. اکنون تنها پنج بازیکن گل گهر در قرنطینه قرار خواهند گرفت و سایر افراد پایش می‌شوند. تیم گل گهر هم طبق پروتکل می‌تواند به تمریناتش ادامه بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار