مشاور اقتصادی ترامپ: نرخ بیکاری در آمریکا تا انتخابات آتی ۲ رقمی باقی خواهد ماند

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که نرخ بیکاری در آمریکا تا انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در نوامبر، ۲ رقمی باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید تاکید کرده که نرخ بیکاری در آمریکا تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر همچنان ۲ رقمی باقی خواهد ماند. این مسئله می‌تواند به کاهش جدی آرای جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ منجر شود. 

کوین هاست پیش‌بینی کرده که علی‌رغم بهبود نسبی نرخ بیکاری ناشی از کرونا در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی، همچنان برخی از خسارات ناشی از ویروس کرونا به طور کامل جبران نشود و این‌که نرخ بیکاری همچنان ۲ رقمی باقی بماند.

براساس آخرین آمار وزارت کار آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شده حدود ۳۸.۶ میلیون نفر از زمان آغاز محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در ماه مارس، شغل خود را از دست داده‌اند. بسیاری از این افراد علی‌رغم ثبت درخواست برای دریافت مزایای بیکاری، از هیچ حقوقی بهره‌مند نشدند.

هاست در پاسخ به سؤال CNN مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد در ماه نوامبر و هنگام برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ، نرخ بیکاری همچنان ۲ رقمی بماند، گفت که این امکان وجود دارد. وی گفته که جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا در طولانی مدت بحثی زمان بر است.

جمهوری‌خواهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی، نگران‌اند که این وضعیت بر میزان آرای آن‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تاثیر منفی‌ای بگذارد.

بر اساس آخرین آمار جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با مبتلا شدن ۴ هزار و ۴۷۷ نفر دیگر به یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۳۰۵ نفر رسید و همچنین ۹۸ هزار و ۷۷۳ نفر نیز بر اثر این بیماری کشنده در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار