حریرچی:

تالارها، استخر‌ها و مهد‌های کودک اجازه فعالیت ندارند

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصنافی که ارتباط فیزیکی نزدیکی با مردم دارند، همچنان اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۸۶ درصد اصناف کشور در سامانه بهداشت ثبت نام و بارکد دریافت کرده اند، گفت: صنف‌هایی که بارکد دریافت نکرده اند نمی‌توانند فعالیت کنند.

او با بیان اینکه موبایل‌های دوربین دار به راحتی می‌توانند بارکد را بخوانند، اظهار داشت: تالار‌های پذیرایی و استخر‌ها که زمینه تماس و ارتباطات فیزیکی نزدیک زیادی دارند و نیز مهدکودک‌ها همچنان بسته هستند، ضمن اینکه کافه‌ها و قهوه خانه‌ها مجوز عرضه قلیان ندارند.

حریرچی موثرترین بازرسان را آحاد مردم دانست و بیان کرد: با موبایل بارکد مربوطه خوانده می‌شود تا بتوان نظارت بهتری بر اصناف داشته باشیم، ضمن اینکه افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای محدود می‌شوند، زیرا ۷۵ درصد مرگ و میر‌ها در این گروه سنی رخ می‌دهد.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشدید فاصله گذاری اجتماعی را الزامی دانست و افزود: تست‌های تشخیصی افزایش یافته و روند صعودی ابتلای بیماران کرونا ویروس در استان خوزستان کاهش یافته و با وجود وضعیت قرمز امیدواریم تا ۲ هفته آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان در این استان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.