چین از آمریکا خواست به جای اتهام‌زنی، روی نجات مردمش تمرکز کند

وزیر خارجه چین از آمریکا خواست به جای صرف وقت خود برای اتهام‌زنی به پکن، همکاری مشترک برای مقابله با ویروس کرونا را در پیش بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، وانگ یی، وزیر خارجه چین از آمریکا خواست به جای اتلاف وقت خود برای مقابله با پکن بر سر شیوع ویروس کووید-۱۹، به همکاری با این کشور برای مبارزه با این بیماری بپردازد.

وانگ یی ضمن ابراز همدردی با آمریکا برای تلفات بالای انسانی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت متاسفانه علاوه بر ویروس کرونا، یک ویروس سیاسی نیز در حال گسترش در آمریکاست. این ویروس سیاسی از هر فرصتی برای حمله و خدشه دار کردن چین استفاده می‌کند. وزیر خارجه چین افزود برخی سیاستمداران ابتدایی‌ترین واقعیت‌ها را نادیده گرفته و دروغ‌های بسیاری را درباره چین نشر داده و توطئه‌های زیادی را طرح ریزی می‌کنند.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: از همینجا می‌خواهم اعلام کنم بیش از این وقت گرانبها را تلف نکنید و زندگی (افراد) را نادیده نگیرد.

این دیپلمات چین یادآور شد آمریکا و چین باید بیش از هر چیزی تلاش خود را بر یادگیری از همدیگر و به اشتراک گذاری تجربیات خود در مبارزه علیه همه گیری ویروس کرونا قرار دهند و به هر کشوری برای مقابله با این بیماری کمک کنند.

وانگ یی افزود چین و آمریکا  باید هماهنگی سیاست‌های کلان خود با توجه به اقتصاد‌های خود و نیز اقتصاد جهان را در پیش بگیرند.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، مقامات ارشد آمریکا بار‌ها برای شانه خالی کردن از مسئولیت خود در قبال شیوع ویروس کرونا در این کشور، چین را به پنهان‌کاری در این زمینه متهم کرده‌اند. سناتور‌های آمریکایی هم در پی ارائه طرحی هستند که بر اساس آن رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند چین را به علت شیوع جهانی کرونا هدف تحریم‌های واشنگتن قرار دهد.

دامنه تنش‌های آمریکا و چین از اختلافات تجاری و مسئله هنگ کنگ به اتهام زنی بر سر شیوع ویروس کرونا رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار