افتتاح ۲۱پروژه فرودگاهی تا پایان سال

۲۱ پروژه فرودگاهی تا پایان سال ۹۹ در کشور بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در آیین افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر با بیان اینکه ۲۱ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال تا آخر امسال در کشور به بهره برداری می‌رسد گفت: ۱۲ طرح فرودگاهی با اعتبار ۹ میلیون ۲۰۰ هزار یورو را در برنامه‌های بعدی خود داریم.

او افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اپرون و توسعه روشنایی فرودگاه ساری و افزایش پارک دو هواپیما و همچنین باند جدید فرودگاه رامسر هزینه شد که امروز به بهره برداری می‌رسد.

امیرمکری ادامه داد: فرودگاه رامسر با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرودگاهی کشور است و با توجه به منطقه آزاد شدن استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر در سطوح ملی و بین المللی در اعتلای اقتصاد منطقه بی بدیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نخستین هواپیمای ایرباس در فرودگاه رامسر به زمین نشست + فیلم

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  با بیان اینکه توسعه پروازی فرودگاه رامسر باعث توسعه بخش‌های مختلف استان‌های مازندران و گیلان می شود، افزود: شرایط پرواز از استان های ایلام، اصفهان، کرمانشاه، کیش، شیراز، مشهد، تهران و دیگر فرودگاه های کشور و همچنین نجف، باکو، دبی، آستاراخان و دیگر فرودگاه‌های کشور‌های همسایه را برای مقصد‌های پروازی فرودگاه رامسر فراهم کرده ایم.

امیرمکری گفت: در فاز بعدی با توسعه ترمینال و نصب تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه رامسر، میتوانیم ظرفیت پروازی این فرودگاه را تا سه برابر افزایش دهیم.

او افزود: پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین  و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند که هدیه‌ای بزرگ برای مردم این استان است.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار