مخالفت پکن با محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه خطوط هوایی چین

وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن مخالف تمامی محدودیت‌هایی است که از سوی آمریکا علیه خطوط هوایی چین اعمال شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن مخالف تمامی محدودیت‌هایی است که آمریکا علیه خطوط هوایی چین اعمال می‌کند.

این سخنگو در پاسخ به ادعا‌های تازه واشنگتن مبنی بر اینکه پکن رفتاری ناعادلانه نسبت به خطوط هوایی آمریکا دارد گفت پکن نسبت به تمامی خطوط هوایی رفتار یکسانی دارد و محدودیت‌های اعمال شده نیز اقدامی مهم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

روز جمعه واشنگتن دولت چین را متهم ساخت مانع از سرگیری پرواز‌های آمریکا به چین می‌شود، از این رو به چهار شرکت چینی چاینا ایر، شرکت چاینا ایسترن ایرلاینز، شرکت چاینا ساوترن ایرلاینز و شرکت هاینا ایرلاینز دستور داد برنامه پرواز‌های خود را تا ۲۷ مه ارائه دهند.

تنش میان واشنگتن و پکن بر سر ترافیک هوایی به دنبال تنش بزرگتر اقتصادی که مدت‌هاست دو کشور درگیر آن هستند به وجود آمده است. پنجشنبه گذشته ترامپ گفت آمریکا می‌تواند به دلیل بحرانی که با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است روابط دیپلماتیک خود را با پکن به طور کامل قطع کند. او پیش از آن مدعی شده بود ویروس کرونا از یک آزمایشگاهی در ووهان چین شیوع یافته است.

این در حالی است که پکن بار‌ها این اتهامات را رد کرده و از واشنگتن خواسته است از اتهام زنی به چین و مقصر دانستن آن بر سر مسئله همه‌گیری کرونا در سراسر جهان دست بردارد و در مقابل بر روی مسائل داخلی خود تمرکز کند و سعی نماید با این ویروس در داخل مرز‌های خود مقابله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار