مهار دوباره آتش در ارتفاعات دشتستان/ بالگرد هلال احمر به کمک نیرو‌های خاموش کننده آتش رفت

مسئولان منابع طبیعی استان بوشهر از مهار آتش در ارتفاعات منطقه دهرود بخش ارم دشتستان می‌گویند اما تاکید می‌کنند برای اطمینان از خاموش شدن آتش باید تا فردا صبر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در ادامه تلاش برای مهار آتش سوزی مراتع دهرود در بخش ارم شهرستان دشتستان با اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر کار پشتیبانی از نیرو‌های اقدام کننده در عملیات اطفا حریق سرعت بیشتری به خود گرفت به نحوی که تجهیزات مورد نیاز نیرو‌ها به سرعت به ارتفاعات انتقال داده شد.

از طرفی با استفاده از این بالگرد غلامرضا منتظری مدیر کل منابع طبیعی استان به اتفاق مسئولان حاضر در صحنه از جمله فرماندار شهرستان دشتستان، بخشدار بخش ارم، مدیر کل بحران استانداری، مدیر امور عشایر از نزدیک در جریان عملیات مهار آتش قرار گرفتند.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر،  مشاهدات صورت گرفته با بالگرد نشان می‌دهد آتش بیشتر به گیاهان علوفه‌ای خشک خسارت وارد کرده و به گونه‌های درختی خسارت کمتر‌ی وارد شده است.


بیشتر بخوانید: تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد


بر اساس این گزارش، اکنون آتش سوزی کنترل و از پیشروی آن جلوگیری شده است، اما برای اطمینان از مهار کامل آتش نیرو‌های منابع طبیعی همراه با نیرو‌های مردمی در عرصه حضور دارند و در حال رصد اوضاع هستند و باید تا فردا منتظر ماند زیرا نتیجه قطعی فردا مشخص می‌شود.

همچنین قرار است فردا یک فروند بالگرد آب پاش به منطقه اعزام شود تا در کار امحاء کامل آتش به کمک نیرو‌های عمل کننده بیاید.

کمک هلال احمر به نیروهای حاضر در عملیات مهار آتش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در پی آتش سوزی مراتع و پوشش گیاهی در منطقه دهرود بخش تنگ ارم دشتستان بالگرد این جمعیت به همراه نیرو‌های عملیاتی برای پشتیبانی از نیروهای حاضر در عملیات اطفا حریق به منطقه اعزام شد.

غلامرضا حاجیانی افزود: بالگرد هلال احمر آب آشامیدنی، مواد غذایی و تعدادی کپسول اطفاء حریق  را به دست نیرو‌های عملیاتی مردمی بر فراز کوه‌های درحال آتش سوزی رسانده است. 

او بیان کرد: امروز علاوه بر اعزام بالگرد، یک گروه امدادی و آمبولانس هم برای کمک به نیروهای عملیاتی مردمی که در حال خاموش کردن آتش سوزی هستند، رفتند.

آتش سوزی مراتع در کوه‌های دهرود بخش ارم دشتستان از چهار روز پیش آغاز شده و پیش از این سه بار مهار شده اما دوباره شعله کشیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.