۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله گچساران خسارت دید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یکهزار واحد مسکونی در اثر زمین لرزه‌۵.۲ ریشتری روز یکشنبه شهر دوگنبدان دچار خسارت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازید از مناطق زلزله دیده گچساران افزود: این تعداد از واحدهای مسکونی در روستاها و بافت فرسوده دوگنبدان  بین ۱۰تا ۴۰ درصد خسارت دیده اند.

او بیان کرد: مصدومان این زلزله و پس‌لرزه‌های آن ۱۴ نفر بوده که به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

کلانتری افزود: هم اکنون بازسازی بیش از سه هزار واحد مسکونی دربافت فرسوده دوگنبدان در دست اجراست.

او گفت: تاکنون یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون بازسازی  ۶۰۰ واحد مسکونی در ۶ محله شهر دوگنبدان در دست اجراست.

او افزود: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

او گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی واحد های مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان امسال در نظر گرفته شده  که از این میزان ۲۰۰ میلیارد ریال بلاعوض است.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ روز یکشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زمین لرزه ساعت ۱۳ و ۴۱دقیقه و ثانیه ۲۷ روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد. 

پس از این زلزله یک زمین لرزه دیگر  به قدرت ۲.۹ در مقیاس درونی زمین شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز لرزاند.

شهر ۱۰۷ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.