مادر شهید سلیمانی در اراک تشییع شد

پیکر مادر شهید سلیمانی برروی دستان مردم قدر شناس اراک تشییع شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پیکر حاجیه خانم سکینه صیدی مادر شهید مهندس سلیمانی اولین از شهدای انقلاب اراک بر روی دستان مردم قدرشناس تشییع شد.

شهید مهندس غلامعباس سلیمانی از شهدای انقلاب اراک بود که در حین پایین کشیدن مجسمه شاه در میدان شهداء (باغ ملی) اراک به دست عمال رژیم ستم شاهی به شهادت رسید.

شهید سلیمانی درسال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای متوسط و مذهبی دیده به جهان گشود؛ او دوران مقدماتی تحصیلات و دیپلم را در اراک طی کرد و در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه علم و صنعت تهران و در رشته راه و ساختمان مشغول به تحصیل شد.

این شهید به دلیل روحیات مبارزاتی بار‌ها از طرف حکومت پهلوی تحت فشار قرار گرفته و بار‌ها تهدید به اخراج ومنع از تحصیل شد، اما دست از فعالیت‌ها اجتماعی برنداشت وتلاش و کوشش‌ها فراوانی برای به ثمر رسیدن انقلاب انجام دادو در نهایت به دلیل فعالیت‌های انقلابی مورد تعقیب رژیم قرار گرفته و مجبور به ترک تحصیل شد.

شهید سلیمانی در دوران تحصیل ضمن اینکه کار‌های ساختمانی می‌کرد و درآمدش را به خانواده‌های نیازمند میداد، بسیای از اطلاعیه‌های امام خمینی و کمیته انقلاب را از تهران به اراک و روستای گوار، روستای پدری آورده و مردم را در جریان اتفاقات روز کشور قرار میداد.

این شهید سرانجام در عصر عاشورای دی ماه سال ۵۷ در جریان به زیر کشیدن مجسمه محمدرضا شاه پهلوی در میدان شهداء (باغ ملی سابق) اراک و تیراندازی نیرو‌های رژیم شاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

تشکیل گروه‌های مبارازاتی و فعالیت‌های فرهنگی شبانه روز فرهنگی در جهت اگاه سازی جامعه قبل از انقلاب از فعالیت‌های این مجاهد خستگی ناپذیر بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.