مربای آلو سیاه خانگی + طرز تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه یک مربای خوشمزه خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شما در این مطلب می توانید با دستور کامل تهیه این مربای خوشمزه آشنا شوید و آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلو سیاه خانگی

شکر: ۳ پیمانه
آب: ۱/۲ پیمانه
آب لیمو: ۱/۲ پیمانه
آلو: ۱ و ۱/۲ کیلو (هسته گرفته و چهار قاچ شده)

تهیه مربای آلو سیاه خانگی
برای شروع کار آلو‌ها را خیلی تمیز بشویید و آن‌ها را دو نیم کنید. هسته آلو‌ها را با چاقو یا وسایل مخصوص این کار، دربیاورید و دور بیندازید. آلو‌ها را به قطعاتی درشت خرد کنید. آن‌ها را در ظرفی که اندازه مناسبی داشته باشد بریزید. شکر را روی قطعات آلو بریزید. ظاهرا به نظر می‌رسد مقدار شکر زیاد است، اما در واقع اندازه است. مخلوط شکر و آلو را داخل قابلمه‌ای بزرگ بریزید و آبلیمو و آب را به آن اضافه کنید. استفاده از آبلیمو بهترین راه برای حفظ pH مناسب و حفظ بیشتر مربا در شیشه است.

در ادامه مخلوط میوه و شکر را روی گاز گذاشته و بگذارید بپزد در حدی که شروع به جوش زدن کند. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بهم بزنید. با استفاده از دماسنج آشپزی مطمئن شوید که مربای شما در دمای جوش است، چون در این نقطه شروع به ژله‌ای شدن می‌کند. در این مرحله شما می‌توانید بخشی از مربا را با گوشتکوب برقی پوره کنید. انجام این کار کاملا اختیاری نیست و نیازی نیست حتما این کار را انجام دهید، اما برخی دوست دارند مربایی پوره شده داشته باشند.

در این مرحله مربا آماده است و می‌توانید آن را در شیشه‌های از قبل آماده شده بریزید. قابل ذکر است که شیشه‌های مربا از قبل با مایع ظرفشویی شسته شده و سپس در آب جوش جوشانده شوند تا به طور کامل استریل شوند. پس از ریختن مربا در شیشه هم می‌توانید شیشه‌ها را در آب جوش قرار داده و به طور کامل بجوشانید تا مربا کاملا هواگیری شود و بتوان برای مدتی طولانی آن را نگه داشت. در صورتی که قصد استفاده از مربا طی چند روز آینده را دارید نیازی به جوشاندن شیشه‌ها نیست. در صورتی که به این روش عمل کنید فقط می‌توانید مربا را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.