پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع دزفول

معاونت فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت چغندر قند در این شهرستان، ۱۶۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه کارخانه‌ها شود.

علی کرمی معاونت فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه در سال زراعی جاری کشت چغندر قند در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان انجام شد، گفت: این میزان کشت در مقایسه با پارسال تغییراتی نشان نمی‌دهد.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود عملیات برداشت تا ۱۰ تیرماه امسال ادامه پیدا کند، افزود: انتظار می‌رود با پایان فصل برداشت، حدود ۱۶۰ هزار تن محصول چغندر قند برداشت و روانه کارخانه‌های تولید قند در استان‌های همجوار گردد.

کرمی میزان برداشت چغندرقند از مزارع این شهرستان از ابتدای فصل برداشت تاکنون را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: این رقم معادل برداشت حدود ۷۰ هزار تن محصول است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، رقم مطلوبی محسوب می‌شود، ضمن اینکه از همه کمباین داران، رانندگان، کارگران و کشاورزان بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمال تشکر را داریم و خواهشمندیم به صورت مستمر تا پایان فصل برداشت نسبت به رعایت این پروتکل‌ها اقدام نمایند.

کرمی درخصوص وضعیت حمل چغندر قند برداشت شده و انتقال به کارخانه‌ها اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، حمل و نقل محصول در حال انجام است، اما در برخی روز‌ها با کمبود کامیون مواجه هستیم و انتظار داریم پیش از آن که مشکلات بحرانی پارسال تکرار شود، کارخانه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل نسبت به تامین کامیون همکاری نمایند.

این مقام مسئول به اشتغالزایی حدود ۴۰ هزار نفر روز شغل بصورت مستقیم و غیرمستقیم در زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های سنگینی بر کشاورزان در زمان برداشت چغندرقند تحمیل می‌شود، از مسئولان خواستار تسریع در روند احداث و بهره برداری کارخانه‌ای هستیم که از سوی بنیاد برکت در حال ساخت است، چراکه باعث کاهش هزینه و در نتیجه اشتغال پایدار برای اهالی منطقه و شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.