افزایش ۲۵ درصدی تردد در محور‌های استان طی روز‌های اخیر

 سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: طی روز‌های اخیر تردد‌های جاده‌ای نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سرهنگ کریمی نژاد سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی استانی مسافر پذیر است، گفت: طی روز‌های اخیر تردد‌های جاده‌ای نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ کریمی نژاد افزود: در سال گذشته، عدم توجه به جلو ناشی از خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و یا صحبت با سرنشینان وسیله نقلیه رتبه اول علل تصادفات جاده‌ای در استان بود؛ طی دو ماهه اخیر نیز انحراف به چپ رتبه اول علت تصادفات جاده‌ای در استان است.

او افزود: تخطی از سرعت مجاز و یا خواب‌آلودگی نیز یکی از علل مهم در تصادفات است که باعث واژگونی وسیله نقلیه در ۴۹ درصد از تصادفات می‌شود.

او در خصوص اثرات سوانح رانندگی در جامعه، گفت: تصادفات هشت درصد از تولید ناخالص کشور را از بین می‌برند؛ یک نفر کشته نیز، ۵.۲ میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل کرده و به طور متوسط ۱۵ الی ۲۰ درصد از مجروحان حوادث دچار معلولیت شده و هزینه‌های روحی و روانی به جامعه و خانواده خود تحمیل می‌کنند.

 کریمی نژاد با بیان این‌که ۳۳ سازمان در امر حوادث رانندگی دخیل هستند، افزود: باید تمامی این دستگاه‌ها پای کار باشند تا این حوادث کاهش یابند.

او گفت: تصادفات رانندگی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته بود، اما باید تلاش کرد تا حتی یک کشته هم نداشته باشیم.

او گفت: ۳۲ درصد از تصادفات جاده‌ای در فروردین و اردیبهشت و ۲۰ درصد از تصادفات در پنج روز نخست خرداد امسال در آذربایجان شرقی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سرپرست پلیس راه استان با بیان این‌که با افزایش تردد و تعطیلات تابستانی، ۷۰ تیم گشت پلیس راه استان به ۱۲۰ تیم افزایش می‌یابد،گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی در پایگاه‌های پلیس راه با هرگونه تخلفات حادثه ساز و کسانی که جان مردم را به خاطر می‌اندازند، بنابر قانون برخورد می‌کنند.

او افزود: بیشتر تصادفات جاده‌ای در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است، از این رو باید ایمنی محور‌های مواصلاتی افزایش یابد و هم‌چنین ۱۱۳ نقطه حادثه خیز استان را با همکاری سازمان‌های مرتبط، حذف کرد.

او با تاکید بر رعایت سرعت مجاز، گفت: هموطنان حتما سرعت مجاز را به خصوص در جاده‌های استان رعایت کنند، زیرا میانگین سرعت وسایل نقلیه در محور‌های استان از میانگین کشوری حدود ۱.۵ کیلومتر بیشتر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار