آغاز سوخت‌گیری پالایشگاه ونزوئلا از نفتکش‌های ایرانی

ونزوئلا از آغاز سوخت‌گیری پالایشگاهی در این کشور از محموله سوخت نفتکش‌های ایرانی، که به تازگی وارد آب‌های ونزوئلا شدند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تل سور، بنا به اعلام مقامات ونزوئلا، پالایشگاه «ال پالیتو» سوخت گیری خود از نفتکش‌های ایرانی «فورچون» و «فارست» را آغاز کرده است.

دو نفتکش ایرانی فورچون و فارست که روز دوشنبه وارد آبهای منطقه ای ونزوئلا شدند، سوخت رسانی به پالایشگاه ال پالیتو در ایالت کارابوبو در شمال ونزوئلا را آغاز کردند. این عملیات به عنوان بخشی از توافق نامه های همکاری و تقویت روابط دیپلماتیک بین دو کشور صورت می گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ونزوئلا که در زمان ورود نفتکش های ایرانی در مراسمی در بندر ال پالیتو حضور داشت ضمن تشکر از کمک رسانی ایران گفت بسیار خرسندیم که در این زمان ایران را در کنار خود داریم. چنین کارهایی، که مقاومت در برابر هژمونی آمریکاست، باید به یک امر عادی تبدیل شود.

هر پنج نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده‌اند قرار است محموله سوخت خود را به پالایشگاه ال پالیتو، که یکی از بزرگترین مجتمع های فرآوری نفت در این کشور است، تحویل دهند. پالایشگاه ال پالیتو، که به دلیل محاصره اقتصادی از سوی آمریکا مجبور به کاهش عملکرد خود شده است، سوخت مناطق مرکزی و غربی ونزوئلا از طریق ارسال به شهر والنسیا تامین می کند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

سومین نفتکش ایران به نام «فاکسون» نیز قرار است روز چهارشنبه ۲۷ مه (فردا) حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی به موقعیت اسکورت ونزوئلا برسد. دو نفتکش دیگر نیز در مسیر ورود به حوزه کارائیب و عزیمت به سواحل ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
امریکا غلط کرده . جرات داره چپ به کشتی های ما نگاه کنه تا جنازه سربازهای افقی شده را قبل از انتخابات امریکا براشون ارسال کنیم.
آخرین اخبار