وجود ۳۸هکتارفضای گلخانه‌ای در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه این استان زیر ساخت لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای را دارد.گفت:از وجود ۳۸هکتارفضای گلخانه‌ای در زنجان خبرداد.

وجود ۳۸هکتارفضای گلخانه‌ای در زنجانبه گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه افزایش ضریب تامین امنیت غذایی جامعه، مدیریت ریسک فنی تولید و افزایش اشتغال از اهداف مهم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان است اظهار کرد: در بحث تولید محصولات گلخانه‌ای بیش از سه هزار نفر در استان زنجان مشغول به کار هستند و در این میان باید به کشت محصولات گلخانه‌ای توجه شده و توسعه یابد.

تاراسی تاکید کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، تولید محصول مورد نظر در طول سال، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده ازاراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرو یونیک و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می‌شود.

او وسعت گلخانه‌های استان زنجان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی و نهال عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سطح استان است و برای متقاضیان برایکشت گلخانه‌ای تسهیلات با کار مزد کم درصد پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، همچنین به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و افزود: ارتقا ء درآمد بهره برداران و توسعه زنجیره تولید از اهداف مهم اجرای طرح است.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.