رای الیوم: ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، زمینه را برای مقابله با عربده‌کشی آمریکا فراهم می‌کند

روزنامه رای الیوم نوشت ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، زمینه را برای مقابله با عربده‌کشی آمریکا فراهم می‌کند و در سطح جهانی هیبت این کشور را درهم می‌شکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در یادداشتی نوشت: اغراق‌آمیز نیست اگر بگویم که به این مسئله تقریبا اعتقاد کامل داشتم که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در تصمیمی شتابزده، به اعزام چهار ناوجنگی و یک هواپیمای جنگی به دریای کارائیب با هدف جلوگیری از ورود پنج نفتکش ایرانی حامل بنزین برای کمک به ملت ونزوئلا و مقابله با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور اقدام کرده بود، هرگز جرات انجام دادن این کار و عملی کردن تهدید‌های خود را نخواهد داشت و مجبور خواهد شد به نفتکش‌های ایرانی اجازه دهد به حرکت خود به سمت مقصد مورد نظر ادامه دهند.

درک این موضوع نیاز به هوش زیادی ندارد، زیرا نفتکش‌های ایرانی در مفهوم مجازی، عملا از زمانی به بنادر ونزوئلا رسیدند که سامانه‌های پدافند هوایی ایران سال گذشته اقدام به سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته و گران‌قیمت نیروی هوایی آمریکا (از نوع گلوبال هاوک) پس از ورود به حریم هوایی ایران کردند و دولت آمریکا از ترس پاسخ متقابل ایران، جرات پاسخ به این اقدام را نداشت.

نفتکش‌های ایرانی همچنین در واقع از زمانی وارد بنادر ونزوئلا شدند که موشک‌های بالستیک ایران در پاسخ به اقدام واشنگتن در ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا را در غرب عراق هدف قرار دادند و تلفات و خسارات زیادی به آن وارد کردند و آمریکا در برابر این حمله سکوت اختیار کرد تا وارد جنگ با ایران نشود.


بیشتر بخوانید:

ایران ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است

ارسال سوخت ایران به ونزوئلا پیامی قدرتمندانه برای آمریکا دارد


بر این اساس، بدون تردید ورود روز یکشنبه اولین نفتکش ایرانی حامل سوخت بنزین به آب‌های اقتصادی جمهوری بولیواری ونزوئلا برای کمک به مردم این کشور که تحت محاصره ظالمانه آمریکا هستند، یک پیروزی راهبردی بزرگ دوجانبه برای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در برابر آمریکاست.

اینکه می‌گوییم یک پیروزی راهبردی بزرگ، اغراق‌آمیز نیست، چون اولا این اقدام سرآغازی برای برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه این دو کشور (ایران و ونزوئلا) خواهد بود و دوم اینکه این اقدام هیبت و اعتبار آمریکا را در سطح جهانی تضعیف خواهد کرد. مسئله سوم اینکه این اقدام زمینه لازم را برای دیگر قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور مقابله با زورگویی و عربده‌کشی آمریکا و ایستادگی در برابر آن فراهم خواهد کرد. مسئله چهارم اینکه این اقدام مشوقی برای کشور‌های اروپایی خواهد بود که به علت ترس از واکنش‌های دولت آمریکا در لغو تحریم‌ها علیه این دو کشور, مردد هستند.

بیان این نکته لازم است که هیچ کس قدرت آمریکا و توانمندی آن در دزدی دریایی، خرابکاری، برنامه‌ریزی توطئه‌ها و کودتا‌ها و مجهز کردن مخالفان وابسته‌اش به انواع سلاح برای مداخلات نظامی علیه کشور‌های مستقل مخالف سیاست‌های واشگتن را دست کم نمی‌گیرد.

در انتهای این مطلب آمده است: آمریکا تنها در برابر مخالفان و دشمنان ضعیف خود عربده‌کشی و خودنمایی می‌کند و با نظام‌های وابسته و نیازمند به حمایت ملت‌های خود مانند اکثر کشور‌های عربی و اسلامی چنین برخورد‌هایی دارد، اما در مقابله و درگیری با کشور‌های قدرتمند و توانمندی مانند ایران که نقاط ضعف و قدرت آمریکا را به خوبی می‌شناسد، مانند متحدش اسرائیل، سست‌تر از خانه عنکبوت می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ظاهرا هنوز امریکایی ها از سیلی محکم عین السد گیج هستند وضربه مغزی ملایم !!! اثر گذاشته واز ایران بشدت می ترسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
صادرات نفت ایران به صفر نرسید بلکه سوخت تولید ایران به نقطه صفر مرزی آمریکا رسید.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
اگر کشورهای جنوبی آمریکا مانند ونزوئلا و غیره ...حیاط خلوت آمریکایی های تروریست هستند !!! پس تمامی کشورهای حوضه خلیج فارس هم حیاط خلوت ایران ابرقدرت است ایران هم باید در کشورهای جنوبی آمریکا پایگاه های نظامی دریایی ناوگان پنجم ارتش و سپاه ایران داشته باشد و تمامی کشتیهای تجاریش را باید توسط ناوگان زیر دریایی و ناوهای جنگش اسکورت کند همانند ناوگان نظامی ارتش آمریکا که دائم در حیاط خلوت ایران در رفت و آمدند و پایگاه نظامی دارند بقول معروف چیزی که عوض داره گله نداره والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ناوگان دریایی امریکا برای اسکورت کشتی های تجاریش در دریاها و اقیانوس ها پرسه نمیزنند و اهداف دیگری همچون قلدری و زورگویی به بقیه کشورها را دارند . ما هم نیازی به اسکورت کشتی های تجاریمان نداریم ، اقتدار ایران برای جلوگیری از هر اقدام دشمنان کافیست ، همانطور که کشتی های نفتکش ارسالی به ونزوئلا هیچ اسکورتی نداشتند و بی هیچ مشکلی سلامت به مقصد رسیدند .
آخرین اخبار