آزاد سازی ۱۴ هکتار از اراضی ملی استان گیلان

۱۴ هکتار از اراضی ملی طبیعی استان گیلان توسط نیروهای یگان حفاظت رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد علی صدیق عربانی،مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:از این میزان ۲۸ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده مربوط به لیسار و اراضی تالاب جوکندان تالش در غرب بوده که توسط اهالی منطقه تصرف و تبدیل به اراضی کشاورزی شده بود و در چند روز اخیر پس از اخذ حکم قضایی رفع تصرف شد.

او با بیان اینکه گیلانیان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر شده اند،افزود: گزارش های زیست محیطی مردمی شاخص های حفاظت را در گیلان افزایش داده است و  اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش استان و برخورد با تخلفات محیط زیستی با شتاب بیشتری ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در زمان قرنطینه کرونایی یگان حفاظت این اداره کل به متخلفان امان نداد و طی دوماهه فروردین و اردیبهشت ماه ۲۰۰متخلف با تشکیل پرونده های قضایی به همراه مدارک و مستندات مربوطه به دستگاه قضایی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.

عربانی افزود: با توجه به گزارش های مردمی که به این یگان ارسال می شود، یگان حفاظت این اداره کل موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص های مربوط به حفاظت از مناطق شده است.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان به منظور حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش استان با حمایت کامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با شتاب و جدیت بیشتر تعقیب متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی را ادامه خواهند داد.
انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.