کاهش هزینه‌های درمان با خود مراقبتی

مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی استان همدان گفت:هرخانه یک سفیر سلامت گامی موثر در راستای سلامتی افراد جامعه است.

کاهش هزینه‌های درمان با خود مراقبتیطاهره عزیزی مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: خود مراقبتی، سلامت سالمندی و کاهش هزینه درمان سه هدف طرح هرخانه یک سفیر سلامت در استان همدان است.

او گفت: در طرح هرخانه یک سفیر سلامت ۱۸۴ مرکز بهداشت در سال جاری آماده‌ی آموزش‌های خودمراقبتی در راستای حفظ سلامتی خانواده‌ها هستند.

مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی استان همدان افزود:در این طرح یک تیم متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس تغذیه، کارشناس بهداشت و محیط حرفه ای، کارشناس سلامت روان و بهورز فعالیت می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه استان همدان به عنوان چهارمین استان در اجرای طرح هرخانه یک سفیر سلامت انتخاب شده است، گفت: با وجود بیماری کرونا کلاس‌های خود مراقبتی را به صورت مجازی تشکیل می شود.

او با بیان اینکه این طرح در استان قزوین، سمنان و کاشان در حال اجرا است، تاکید کرد: در طرح هرخانه یک سفیر سلامت یک سفیر بهداشت انتخاب می‌شود که با رابط بهداشت مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان در ارتباط خواهد بود.

مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی استان همدان افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان برای مردم دشوار است باید با خود مراقبتی هزینه‌های درمان را کاهش داد.

عزیزی گفت: طرح هرخانه یک سفیر سلامت در خصوص بیماری‌های شایع در استان و سایر بیماری‌ها به صورت خودمراقبتی به خانواده‌ها آموزش داده می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.