طرز درست کردن ترشی آلبالو

یکی از بهترین فرصت‌ها برای درست کردن ترشی آلبالو همین الان است و پیشنهاد می‌کنم حتما در این مطلب همراه ما باشید تا طرز درست کردن ترشی آلبالو را یاد بگیرید.

طرز درست کردن ترشی آلبالوبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ما در اینجا صفر تا صد آماده کردن یک ترشی بسیار خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم شما بدون هیچ تجربه‌ای قبلی می‌توانید بهترین ترشی را در این فصل آماده کنید فقط کافی است تمام نکات که در اینجا برای شما قرار دادیم را رعایت کنید در ادامه با مواد اولیه و روش تهیه آشنا می‌شوید.

مواد لازم

آلبالو ۱ کیلوگرم
نمک ۱ قاشق غذاخوری
ادویه ترشی
شکر ۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید یا قرمز به میزان لازم

طرز درست کردن ترشی آلبالو

در گام نخست کار شما باید آلبالو‌ها را با دقت بشویید و دم آن‌ها را جدا کنید. سپس یک پارچه‌ی تمیز پهن کرده و آلبالو‌ها را روی آن قرار دهید تا کاملا خشک شود. میتوانید از یک سبد آبکش نیز استفاده کنید. خیس بودن آلبالو‌ها باعث می‌شود ترشی شما کپک بزند. پس دقت کنید.

در گام بعدی کار باید بعد از اینکه آلبالو‌ها به طور کامل خشک شدند، آن‌ها را به ظرف شیشه‌ای مورد نظرتان منتقل کنید.

در ادامه کار باید به آلبالو‌ها نمک و شکر اضافه کنید.

و در ادامه طرز درست کردن ترشی آلبالو حالا سرکه را درون ظرف ترشی آلبالو بریزید و درب ظرف را به خوبی ببندید. سرکه باید کاملا ظرف را پر کرده و روی آلبالو‌ها قرار بگیرد. ظرف را به آرامی تکان دهید تا نمک و شکر به طور کامل با سرکه مخلوط شود.

برای اینکه ترشی خراب نشود شیشه مورد نظر را حتما قبل از اینکه ترشی را در آن بریزید با آب جوش خوب بشویید فراموش نکنید که ترشی را در جای خنک قرار دهید و به آن به مدت سه تا ده روز فرصت دهید تا آماده شود و اصلا سر آن حتی باز نکنید. بعد آماده خوردن است. گفتنی است اگر دوست داشتید می‌توانید از ادویه مخصوص ترشی استفاده کنید؛ و همچنین دانه آلبالو را جدا کرده و ترشی آلبالو بدون هسته درست کنید.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار