محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند‌های صنایع دخانی

شعار هفته ملی بدون دخانیات "محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند‌های صنایع دخانی و بیماری کرونا" تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سی و یکم ماه می، روز جهانی بدون دخانیات و ۶ لغایت ۱۲ خردادماه هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری و شعار این هفته "محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند‌های صنایع دخانی و بیماری کرونا"  تعیین شده است.
 
دکتر مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، گفت: همه ساله به مناسبت  روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ ۳۱ ماه می، اقدامات هماهنگی و گسترده‌ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی درخصوص مضرات استعمال دخانیات انجام می‌شود.

او افزود: فعالیت‌ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عمومی، بخصوص جوانان، درخصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری‌های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم را از برنامه‌های مهم در این راستا برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اپیدمی کووید ۱۹ و ترفند‌های صنایع دخانی برای سوء استفاده از این فرصت برای منافع خود و گسترش بازار مصرف، شعار ملی امسال هفته بدون دخانیات «محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند‌های صنایع دخانی و بیماری کرونا» تعیین شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: مصرف دخانیات عامل تشدید کننده بیماری کرونا ویروس، ترک دخانیات یک ضرورت برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، محصولات نوپدید دخانی گمراه کننده و اعتیادآور، صنعت دخانیات تهدید برای سلامت همگانی، اماکن عمومی عاری از دخانیات حقی برای همه، نوجوانان و جوانان در تیررس صنایع دخانی و افزایش مالیات در محصولات دخانی و راهکار جهانی کاهش مصرف از عناوین روزشمار این هفته است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.