افتتاح موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در قزوین

موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین صمدیان مدیر عامل خیریه حضرت رقیه (س) کشور در مراسم افتتاح این موسسه در قزوین گفت: ۵۰ دفتر نمایندگی این موسسه در سراسر کشور از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران فعال است.

صمدیان افزود: این موسسه در زمینه‌های تامین جهیزیه، سبد خوراکی، لوازم التحریر، جشن تکلیف، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس، ساخت سرویس بهداشتی و آماده سازی مساجد فعال است.

صمدیان افزود: این موسسه با ۳۰ نهاد انقلابی همکاری دارد و علاوه بر کمک به نیازمندان و محرومان، کمک به بخش تولید را هم در دستور کار خود قرار داده است.

او با بیان اینکه همه جهیزیه تامین شده برای نوعروسان، ایرانی است، گفت: این موسسه پارسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کالای ایرانی برای نیازمندان تهیه و توزیع کرد.

به گفته مدیر عامل خیریه حضرت رقیه (س)، پارسال ۳۰ هزار جهیزیه بین نوعروسان نیازمند توزیع شد.

سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان هم در این مراسم گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای محرومیت زدایی سه دهستان با ۷۲ روستا در الموت و طارم وارد شده است و در قالب ۵ کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت و زیر ساخت و عمران برای آن‌ها برنامه تدوین شده است.

او افزود: در دو سال گذشته ۵۲ طرح عمرانی با سه و نیم میلیارد تومان هزینه در مناطق محروم اجرا شد که یک و نیم میلیارد از آن را مردم مشارکت کردند.

سرهنگ برین گفت: تامین ۳۰۰ سری جهیزیه در رزمایش کمک مومنانه از جمله اقدامات سپاه در سال جاری بود.

حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان هم در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: وجود این ویروس علاوه بر خسارت‌ها و مشکلاتی که ایجاد کرد برکاتی را هم داشت از جمله انکه ساختار فرهنگ غربی و ساختار ولایی را از هم مشخص کرد.

حجت الاسلام معبودی افزود: در ساختار غربی محرومان، معلولان و کهنسالان را مزاحم می‌دانند و به آنان خدماتی نمی‌دهند در حالی که در فرهنگ ولایی و ناب اسلام گفته می‌شود این افراد برکت هستند و با این نگاه رزمایش مومنانه در سراسر کشور راه اندازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار