کشت محصول جو به صورت مکانیزه و سنتی در ۷۵۹ هکتار

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سطح زیر کشت محصول جو در مهاباد ۷۵۹ هکتار است.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال سطح زیر کشت جو در مهاباد به ۷۵۹ هکتار رسیده که ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت دیم و ۷۵۵ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

علیزاده اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در مجموع حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تُن محصول برداشت شود که در مزارع آبی چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع دیم بیش از ۲ تن در هکتار است.

او در خصوص ارقام جو نیز گفت: کشاورزان این شهرستان در مزارع آبی از ارقام «بهمن»، «ماکویی»، «مهتاب» و «گوهران» و در مزارع دیم از ارقام «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه امسال هم سطح زیرکشت و هم میانگین برداشت محصول در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است، افزود: قیمت تضمینی خرید جو به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲ هزار تومان تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

علیزاده اذعان کرد: در سال زراعی گذشته، ۶۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته بود که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.