واکنش سفارت آمریکا در لیبی به خبر سفر هیئت دیپلماتیک این کشور به بنغازی

سفارت آمریکا در لیبی گزارش‌ها درباره سفر هیئت دیپلماتیک این کشور به بنغازی را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، سفارت آمریکا در لیبی، گزارش نشریه «الحدث» درباره ورود یک هیئت رسمی از مقامات آمریکایی به بنغازی را که مقر نیرو‌های خلیفه حفتر است، تکذیب کرد.

نشریه الحدث روز یکشنبه به نقل از منبعی که آن را انحصاری نامیده بود، در حساب کاربری توئیتر خود پیامی منتشر کرد مبنی بر اینکه یک هیئت رسمی از مقامات آمریکایی برای یافتن راه حل و پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی وارد بنغازی شده است.

در پاسخ به توئیت الحدث، سفارت آمریکا در لیبی نیز در یک پیام توئیتری نوشت: «هیچ هیئت آمریکایی به بنغازی نمی‌رود... این شایعه است.»

در همین حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی، توئیت ناصحیح الحدث را یک «رسوایی» از سوی رسانه‌های طرفدار «خلیفه حفتر» توصیف کردند.

روز شنبه، ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در طرابلس از تلاش‌های دولت لیبی برای «شکست تروریسم و دستیابی به صلح» در این کشور قدردانی کرد. او همچنین بر لزوم پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی تاکید کرد.

اخیرا، کارشناسان سازمان ملل پی برده اند که چند کشور با یک طرح سری، جاسوس‌های نظامی به لیبی اعزام کرده اند. در این گزارش محرمانه آمده است: دستکم ۲۰ نفر از کشور‌های آمریکا، انگلیس، آفریقای جنوبی، مالت، فرانسه و استرالیا در قالب پروژه‌ای به نام اوپِس (Opus) و در راستای حمایت از خلیفه حفتر، سرکرده مخالفان لیبی به این کشور سفر کرده اند. هدف از این ماموریت جلوگیری از حرکت کشتی‌های ترکیه‌ای به طرابلس بود. برنامه ریزی این عملیات نیز به وسیله شرکت‌های مستقر در امارات انجام شده است. با این حال، این ماموریت پس از چند روز به دلایل نامعلوم لغو شد.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار