استاندار اردبیل:

راه اندازی خط تولید شیرآلات صنعتی جدید در اردبیل/خروج ۳۵میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود

استاندار اردبیل از راه اندازی خط تولید جدید شیرآلات صنعتی با همکاری دو واحد صنعتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از تولید شیرآلات صنعتی اردبیل از امضای تفاهم نامه همکاری دو واحد صنعتی حدید مبتکران مشکین شهر و شیرآلات صنعتی اردبیل خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه ضمن تبادل دانش و فناوری دو مجموعه، برخی قطعات کارخانه حدید مبتکران توسط واحد صنعتی اسدزاده تولید می‌شود.

او بیان کرد: کارخانه شیرآلات صنعتی در شهرک شماره ۲ از واحد‌های صنعتی موفق استان است که نمونه شیرآلات تولید شده خیلی بهتر از کالا‌های وارداتی است.

استاندار اردبیل افزود: این محصولات اکثرا در پتروشیمی ها، ایستگاه‌های گاز و شرکت‌های گاز از این شیرآلات استفاده می‌شود و باید به این واحد‌ها جهت توسعه کارخانه و ایجاد اشتغال پایدار تسهیلات مورد نیاز داده شود و مورد حمایت قرار گیرند.

بهنام جو افزود: شیرالات مورد نیاز پتروشیمی و نفت و گاز و کلیه تجهیزات تقلیل و تقویت فشار گاز در ایستگاه‌ها در این کارخانه تولید می‌شود.

او با بیان اینکه روش فرجینگ در شیرالات اردبیل اجرایی می‌شود گفت: با راه اندازی این خط تولید از خروج ۳۵میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود و ۱۱۸ نفر در این خط تولید شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل گفت: برخی از واحد‌های تولید کننده در سطح استان دانش بنیان بوده و در داستای تحقق شعار سال فعالیت می‌کنند.

بهنام جو اظهار کرد: در سال جهش تولید برای پیشگیری خروج ارز از کشور کارخانجات باید جایگزین محصولات وارداتی را تولید کنند که از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با اجناس خارجی باشد.

او با بیان اینکه یکی از رسالت ما رسیدگی به مشکلات کارخانه‌های موجود است افزود: با احصا مشکلات و موانع تولید می‌توان در رابطه با احیا و ادامه فعالیت این واحد‌ها تصمیم گیری کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.