حفظ بافت تاریخی کوچه پروین اعتصامی بدون مشارکت ساکنین محل امکان پذیر نیست

شهردار منطقه ۱ تبریز در جریان بازدید از مراحل اجرائی پروژه سنگفرش کوچه پروین اعتصامی حفظ حالت بافت تاریخی این کوچه را بدون مشارکت ساکنین محل غیرممکن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۱ تبریز  ضمن اعلام این مطلب که کوچه پروین اعتصامی یکی از داشته‌های مهم فرهنگی و یکی از پنج محور اصلی گردشگری است بیان کرد: برای حفظ و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منطقه اقدامات وسیعی انجام پذیرفته که بازپیرایی مجموعه ربع رشیدی، بازآفرینی مجموعه دو کمال و سنگفرش کوچه پروین اعتصامی از آن جمله است.

او اضافه کرد: بر همین اساس پروژه سنگفرش کوچه پروین اعتصامی در دستورکار منطقه قرار گرفته و هم اکنون در مرحله زیرسازی است و با سرعت ایجاد شده به زودی فاز اصلی آن آغاز خواهد شد.

پورخردمند تصریح کرد: این امر به منظور حفظ منظر تاریخی بافت قدیمی این کوچه انجام می‌یابد که باعث یکدست نگه داشتن بافت تاریخی متناسب با ارزش‌های آن، زیبایی و راحتی راه رفتن در مسیر، نگهداری آسان، مقاومت در برابر شرایط جوی، مرمت سریع و... خواهد شد.

او تاکید کرد: قطعا این امر بدون مشارکت ساکنین و شهروندان فهیم و با فرهنگ مسیر امکان پذیر نخواهد بود و با همدلی همکاری و همیاری می‌توان شاهد حفظ ارزش‌های فرهنگی و معنوی شهر باشیم و در بحث اقتصاد گردشگری که یکی از مهمترین آورد‌های ارزی محسوب می‌گردد تاثیر بسزائی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار