آیا حشدالشعبی"نیروی فضایی" است؟

در ادعایی علیه حشدالشعبی گفته می‌شود نیرو‌های حشد در حالی که از بودجه عراق استفاده می‌کنند در سوریه مشغول مبارزه هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر موج حملات به حشدالشعبی روندی تصاعدی بخود گرفته است و در آخرین مورد از این حملات هدفمند ادعا شده است تعداد اعضای حشدالشعبی تقریبا یک سوم عدد واقعی رزمندگان حاضر در این تشکیلات رزمنده مردمی عراق و اصطلاحا نیروی فضایی است.

- اندکی تامل در نحوه حملات به حشدالشعبی عراق و ظرف زمانی انجام این حملات حکایت از هدفمندی این حملات و وجود برنامه ریزی جهت دار در این خصوص دارد. در حالی که رزمندگان حشدالشعبی این روز‌ها به شدت مشغول محافظت از عراق در مقابل داعش هستند به نظر می‌رسد بانیان حملات جدید خواسته یا ناخواسته در میدان طراحی شده از سوی آمریکا عملیات می‌کنند.

- با روشن شدن ابعاد طرح‌های جدید آمریکا برای عراق و تمرکز واشنگتن بر محدودسازی حشدالشعبی در اولین گام و منحل کردن آن درگام‌های بعدی، دیگر کمتر تردیدی وجود دارد که این طرح‌ها در مرحله اجرایی شدن و در دستور کار جهت عملیاتی شدن قرار گرفته اند. این در حالی است که تلاش‌های آمریکا و هم پیمانانش در جریان ناآرامی‌های عراق که با این هدف صورت می‌پذیرفت که حشدالشعبی را در مقابل مردم و تظاهر کنندگان قرار دهد جملگی ناکام ماند.

- تلاش برای تجزیه حشد الشعبی و ایجاد تفرقه میان نیرو‌های این تشکیلات در قالب تقسیم بندی آن به حشد مرجعیت و دیگران، اگر چه در گام اول و به شکلی ظاهرا موفق صورت پذیرفت، اما به سرانجام مورد نظر کاخ سفید ختم نشد. به نظر می‌رسد بی نتیجه ماندن این اقدامات امریکا را به این جمع بندی رسانده باشد که شانس خود را در تحقق دیگر بخش‌های این سناریو امتحان کند.

- در آخرین مورد از حملات به حشدالشعبی فرماندهی حشدالشعبی محل هجوم واقع شده و ادعا می‌شود تعداد اعضای این تشکیلات نه ۱۳۰ هزار نفر که ۴۸ هزار نفر هستند. این ادعا این چنین تکمیل می‌شود که فرماندهان حشدالشعبی با ارائه امار دروغ از تعداد نیرو‌های خود، بودجه اختصاص یافته به حشد را دریافت و میان خود تقسیم می‌کنند. این ادعا و تلاش برای باور پذیر کردن آن در حالی صورت می‌پذیرد که ملت عراق نه تنها جانفشانی حشدالشعبی در آزادی موصل را فراموش نکرده اند بلکه این روز‌ها شدیدا چشم امید به این نیرو برای سرکوب غول خارج شده از چراغ یعنی داعش دارند.

- در ادعای اخیر علیه حشدالشعبی گفته می‌شود نیرو‌های حشد در حالی که از بودجه عراق استفاده می‌کنند در سوریه مشغول مبارزه هستند. توجهی در این ادعا به خوبی و به روشنی معلوم می‌کند که در پشت این حملات کدام کشور یا کشور‌ها و با کدامین هدف ایستاده اند.

- واقعیت آن است که جدی‌ترین مانع فراروی استمرار حضور آمریکا در عراق حشد الشعبی است و بدیهی است که متهم کردن مکرر این نیرو با این هدف صورت می‌پذیرد که آمریکا بتواند در مذاکرات باصطلاح استراتژیک پیش رو باعراق دست پر از این مذاکرات خارج شود. به نظر مهم‌ترین دغدغه آمریکا در عراق و اساسی‌ترین مانع واشنگتن در این کشور در شرایط فعلی حشدالشعبی است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار