تعطیلات پرحادثه کازرون با بیش از ۴۰ ماموریت و مهار ۲۵ آتش‌سوزی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی کازرون گفت: در تعطیلات چند روز گذشته، آتش‌نشانان کازرون، با مهار ۲۵ مورد آتش‌سوزی و بیش از ۴۰ ماموریت عملیاتی، روز‌های پرکاری را پشت سر گذاشتند.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: با گرمتر شدن هوا، آمار آتش‌سوزی‌ها به ویژه آتش‌سوزی‌های مزارع، مراتع و علوفه خشک افزایش یافته و آتش‌نشانان این روزها، ایام پرکاری را تجربه می‌کنند.

او ادامه داد: از روز جمعه تاکنون آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک و ۲ کازرون، ۲۵ مورد آتش‌سوزی مهار کرده و بیش از ۴۰ ماموریت اطفائی و امدادی ثبت شده داشته‌اند که بیش از ۶۰ درصد آن، ماموریت اطفاء حریق بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با اشاره به تنوع آتش‌سوزی‌های مهار شده افزود: اگر چه عمده این ماموریت‌ها مربوط به اطفاء حریق مزارع، مراتع، علوفه خشک و بقایای محصولات کشاورزی بوده، اما در همین مدت چندین آتش‌سوزی خودرو، مغازه و کنتور برق نیز مهار شده است.

پشنگیان با اشاره به چند مورد از مهم‌ترین آتش‌سوزی‌های این روزها، اضافه کرد: مهار آتش‌سوزی نیزار و مراتع داخل نیروگاه سیکل ترکیبی و علوفه خشک پشت پمپ CNG شهرداری بسیار حائز اهمیت بود چرا که این دو نقطه، از نقاط‌های پرخطر و استراتژیک محدوده شهر به حساب می‌آیند که با کنترل و مهار به موقع آتش، از بروز خطرات جدی جلوگیری شد.

او تصریح کرد: در حدود یک ماه پیش رو، با افزایش آمار رخداد آتش‌سوزی بویژه در مزارع، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی رو به رو خواهیم بود، از طرفی در سال‌های قبل و حتی امسال مشکل بروز چندین آتش‌سوزی همزمان در نقاط مختلف شهر و شهرستان را تجربه کرده‌ایم که با توجه به محدود بودن امکانات و نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی، ممکن است ما را برای پوشش این حوادث دچار مشکل کند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از شهروندان درخواست کرد: از آتش‌زدن علوفه و بقایای محصولات کشاورزی اکیدا خودداری کنند و به هیچ وجه در نزدیکی مراتع و مزارع آتش روشن نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار