هیأت رهروان حضرت علی اکبر (ع) ماکو پیشرو در کمک به نیازمندان

هیأت رهروان حضرت علی اکبر (ع) ماکو در راستای حمایت از نیازمندان و مستمندان، نسبت به تامین نیاز‌های ضروری ۱۵۰ خانواده نیازمند اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،غلامرضا مشایخی مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری رهروان حضرت علی اکبر (ع) ماکو گفت: در راستای انجام امور عام‌المنفعه و حمایت از نیازمندان، این تشکل از سال ۹۷ فعالیت خود را در راستای حمایت از نیازمندان و مستمندان، نسبت به تامین نیاز‌های ضروری ۱۵۰ خانواده نیازمند (مانند خانواده‌های از کار افتاده، زمین‌گیر، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان و ..) اقدام نمود.

غلامرضا مشایخی با اشاره به اینکه این مرکز نیکوکاری به شماره ثبت ۱۶۷۴، متشکل از جوانان و سربازان مخلص هیأت رهروان علی اکبر (ع) بصورت خودجوش تاسیس شده است افزود: این مرکز در سال‌های اخیر کمک هزینه‌های نیازمندان شامل: هزینه‌های درمانی اعضای خانواده ها، هزینه خوراک ماهیانه، پوشاک فرزندان در مناسبت ها، تامین لوازم التحریر در ابتدای ماه مهر و طول سال تحصیل، جهیزیه و .. را تامین نموده است.

او ادامه داد: این موسسه خیریه مردمی تا به حال علاوه بر کمک‌های مختلف به خانواده‌های تحت پوشش، طرح‌های شهرستانی مثل: لبخند شب یلدا (تامین خوراک دوماهانه و پوشاک زمستانه بچه ها)، عید علوی (تامین خوراک دوماهه و پوشاک شب عید بچه ها)، مکتب حسینی (تامین هزینه‌های تحصیلی و لوازم التحریر فرزندان نیازمند)، اطعام رمضان (تامین خوراک خانوده‌های نیازمند) و .. به صورت شهرستانی نموده است.

مشایخی گفت: این موسسه در هماهنگی با اداره بهزیستی و کمیته امداد، ضمن تطابق لیست ۱۵۰ خانواده با افراد تحت پوشش آن نهادها، از هرگونه موازی کاری در کمک‌رسانی جلوگیری کرده است.

شایان ذکر است این موسسه در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان و در ایام کرونایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدام به توزیع ۱۵۰ بسته غذایی در بین نیازمندان نموده است؛ و در نظر دارد برای عید سعید خم با همراهی خیرین محترم، طرح جدیدی را به اجرا برساند.

 در سال قبل هیئت رهروان حضرت علی اکبر (ع) ۵۰درصد از نذورات جمع آوری شده در ماه محرم را به امورات خیریه اختصاص داده بود که صرف خرید لوازم التحریر فرزندان نیازمند شد و با توجه به استقبال مردم قدرشناس و ولایی ماکو، امسال این میزان افزایش خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ن م 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.