کشف خواص جدید داروی ضدمالاریا لومفانترین

محققان به تازگی یافته‌اند که داروی ضدمالاریا لومفانترین به افزایش طول عمر بیماران گلیوبلاستوما چند شکلی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طی تحقیقات دو سازمان جهانی مقابله با سرطان و تومور مغزی، داروی ضدمالاریا لومفانترین به اثربخشی و افزایش طول عمر بیماران گلیوبلاستوما چند شکلی کمک می‌کند. گلیوبلاستوما یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سرطانی است که بیشتر مبتلایان به این بیماری جان باخته‌اند.

با این بیماری کشنده به چند روش شیمی درمانی، رادیودرمانی و تلوزومید (نوعی دارو برای درمان سرطان و تومور‌های مغزی) مقابله می‌شود. این روش‌ها تنها سن زندگی افراد مبتلا به گلیوسبلاستوما را افزایش می‌دهند و قادر به از بین بردن این بیماری نیستند.

طبق مشاهدات صورت گرفته، کمتر از شش درصد افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند بیش از پنج سال زندگی کنند. اما با پژوهش‌های صورت گرفته، دانشمندان آمریکایی نوعی داروی ضدمالاریا (لومافانترین) این فرصت را به این بیماران می‌دهد تا بتوانند در برابر این بیماری مقاوت بیشتری کنند و عمری طولانی‌تر داشته باشند.

در هفته‌های گذشته ادعایی‌های مبنی بر اثربخش نوعی دیگر از داروی مالاریا در درمان ویروس کرونا وجود داشت که این ادعا توسط سازمان جهانی بهداشت رد شد. البته همچنان در برخی کشور‌ها از هیدروکسی کلروکین (داروی ضدمالاریا) برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید:

موفقیت محققان انگلیسی در ساخت داروی جدید مالاریا

سرطان؛ بیماری خطرناک که سالیانه ۶۰ هزار نفر را به کام مرگ مى‌کشاند

همه آنچه درباره انواع سرطان باید بدانید/ سرطان با بافت‌های بدن چه می‌کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار