تصویر نوشته‌هایی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم

مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم صبح امروز چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ با قرائت پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان جدید ملت توسط رئیس دفتر ایشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم و حضور نمایندگان جدید مردم در خانه ملت، رئیس دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بخشی از پیام ایشان را خطاب به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی قرائت کرد. مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، صبح امروز چهارشنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و نمایندگان آن به مدت چهار سال در تصمیم‌گیری‌های کشور در کنار مردم و دولت خواهند بود. 

وظیفه مجلس ریل‌گذاری قانونی برای رسیدن کشور به قله‌هاست

"امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است."

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین روز از مجلس یازدهم

در عدالت نمره مطلوب به دست نیاوردیم
راه درست، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی است

"در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است."

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین روز از مجلس یازدهم

مجلس متعهد به وظایف، نقطه امید مردم و اتکاء مجریان است

"آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت."

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین روز از مجلس یازدهم

تلاش فکری و عملی همگان برای معیشت طبقات ضعیف

"در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد."

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین روز از مجلس یازدهم


بیشتر بخوانید: 

جای خالی مرحومه فاطمه رهبر در مراسم افتتاح مجلس یازدهم

دوری از حاشیه‌های سیاسی و قدرت طلبی لازمه منتخب مردم در مجلس است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.