جمعیت سرمایه اصلی هر جامعه است

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول گفت: جمعیت سرمایه اصلی هر جامعه است و برای توسعه، رشد و شکوفایی، جامعه نیازمند جمعیت جوان می‌باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محسن صادقی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول در نشست درون بخشی گرامیداشت هفته ملی جمعیت که در شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول برگزار شد گفت: پیامد نرخ باروری پائین جامعه، سالخوردگی جمعیت است ، که این در حالی است که جمعیت، سرمایه اصلی هر جامعه است و برای توسعه، رشد و شکوفایی، جامعه نیازمند جمعیت جوان می‌باشیم.

در ادامه جلسه لیلا عدالتی کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده وجمعیت با ارائه گزارشی از نرخ باروری کلی در سطح شهرستان چرداول، در رابطه با دلایل کاهش نرخ باروری اظهار کرد: علاوه بر وجود مباحث اقتصادی و تورم، یکی از مهمترین دلایل کاهش فرزندآوری، کاهش ازدواج و افزایش متوسط سن ازدواج در مردان و زنان، افزایش فاصله بین ازدواج و تولد فرزند اول و افزایش فاصله بین بارداری‌ها می‌باشد که باعث از دست رفتن فرصت‌های فرزندآوری در زوجین می‌گردد.

او مطرح کرد: در بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری، نیاز به همکاری تمامی نهاد‌های مربوطه در سطح کلان است.

در پایان جلسه، حاضرین جهت اجرای هرچه بهتر گرامیداشت هفته ملی جمعیت، به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیمات و پیشنهاداتی مصوب شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.