ارتش عراق: داعش دیگر تهدیدی برای ما به شمار نمی‌آید

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش دیگر تهدیدی برای امنیت این کشور به شمار نمی‌آیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الاخباریه، یحیی سریع، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد که تروریست‌های داعش دیگر تهدیدی برای امنیت عراق به حساب نمی‌آیند.

وی گفت: هسته‌های پنهان این گروه در حال متلاشی شدن هستند و دیگر تروریست‌های باقی مانده نمی‌توانند شهر‌ها و شهروندان ما را تهدید کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: اینکه به صورت علنی ابراز نگرانی در باره خطر بازگشت داعش نمی‌شود به معنای این نیست که نیرو‌های عراقی این تهدید را جدی نمی‌گیرند؛ آن‌ها در ده‌ها عملیات امنیتی که در هفته‌های گذشته در مناطق مختلف کشور علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها انجام شد این مسئله را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: هدف از این عملیات، پیش دستی در مقابل تروریست هاست و با اطلاعات دقیق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق صورت گرفته است.

یحیی رسول اعلام کرد که دستگاه امنیتی از طریق تحقیق از صد‌ها عنصر و سرکرده که در سال‌های اخیر در سوریه و عراق دستگیر شده اند، اطلاعات بسیاری از هسته‌های پنهان داعش  به دست آورده است.

در حالی که نشریه انگلیسی زبان «نشنال»، چاپ امارات به نقل از چند منبع امنیتی غربی مدعی شده که عناصر تروریستی داعش در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در حال تجدید قوا هستند، در هفته گذشته معاون سرکرده گروه تروریستی داعش، مسئول هماهنگی تروریست‌ها در دو کشور سوریه و عراق و مسئول رسانه‌ای داعش در استان صلاح الدین و همچنین چندین سرکرده محلی دستگیر و یا به هلاکت رسیده‌اند.

به گفته کارشناسان عراقی، آمریکا پس از تصویب طرح خروج نیرو‌های بیگانه از کشور پس از هدف قرار دادن مواضع محور مقاومت و فعالیت‌های غیر قانونی مجبور به عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در این کشور شدند و برای برهم زدن ثبات در مناطق و تحت فشار قراردادن دولت عراق برای ماندن، از تروریست‌های داعش حمایت می‌کند و با انتقال آنان از سوریه به عراق و آموزش و تجهیز آنان موجب شده شرایط امنیتی در این کشور دچار تنش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جامعه شناسی جنگ و نیروهای نظامی
۲۲:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر فرماندهان داعشی را به سیخ بکشید و روی آتش زنده زنده سرخ کنید و فیلمش را در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید تمام داعشی ها از ترس فرار میکنند.چون هیچ داعشی زنده سوختن در آتش را مرگ بهشتی تصور نمیکند.
این عمل سوزاندن در مقابل سر بریدن داعشی ها چیزی نیست.
آخرین اخبار