آغاز برداشت محصول توت در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: برداشت محصول توت از باغ‌ها و توتستان‌های مناطق نیمه‌گرمسیری شهرستان خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بهار امسال و پربار بودن محصول توت در برداشت توتباغ‌های مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان از جمله باغ‌های توت روستاهای نمهیل ، برندق ، کزج و روستاهای حاشیه رودخانه قزل‌اوزن پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰ تن انواع توت از بیش از ۴۰ هکتار باغ‌های توت این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او افزود: اراضی کشاورزی مناطق نیمه‌گرمسیری خلخال برای کشت و پرورش انواع میوه‌ها از جمله انار ، انجیر ، توت ، بادام و پسته مناسب بوده و بخش بزرگی از باغ‌های میوه بخش خورش‌رستم واقع در منطقه نیمه‌گرمسیری این شهرستان به تولید این محصولات از جمله توت اختصاص یافته است.

علیزاده گفت: توت تولیدی خلخال به دلیل تولید ارگانیک آن و پرهیز باغداران در استفاده از سموم نباتی و کودهای شیمیایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر تامین بازار مصرف شهرستان بخشی از مصرف توت استان اردبیل و استان‌های همجوار خلخال را نیز تامین می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال بهترین زمان برداشت توت در مناطق مختلف خلخال را از اواخر نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر خردادماه ذکر کرد و افزود: زمان برداشت توت در مناطق مختلف شهرستان بستگی به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و قرار گرفتن باغ‌های توت در مناطق نیمه‌گرمسیری و سردسیری دارد.

علیزاده امسال از توزیع نهال توت در بین باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: نهال‌های توزیع شده از نوع ۲ منظوره میوه برای تامین توت مصرفی مردم شهرستان و همچنین نوع  برگ‌ده برای توسعه صنعت پرورش کرم ابریشم در منطقه است.

انتهای پیام/ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.