امتحانات پایه‌های نهم در بوشهر آغاز شد

امتحانات پایه‌های نهم به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تصمیم وزارتخانه بود و باید اجرا می‌شد. زیرا این دو پایه اهمیت زیادی دارند و باید ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان صورت گیرد.

حسین دُرتاج افزود: پایه نهم که پایه ورودی دوره متوسطه دوم است و باید دانش آموزان رشته خود را انتخاب کنند که این کار حساسیت خاصی دارد و لازمه آن این است که وضعیت تحصیلی دانش آموزان ارزیابی شود.

او ادامه داد: امتحانات نوبت دوم به نسبت ارزیابی دقیق‌تری از شرایط تحصیلی دانش آموز به دست می‌دهد و بنابراین لازم است امتحان حضوری باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر درباره پایه دوازدهم نیز گفت: این پایه زمینه ورود به دانشگاه است و لازم است که ارزیابی جدیدی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان صورت گیرد، امتحان‌ها نهایی است و نمی‌تواند غیر حضوری باشد.

درتاج با اشاره به نگرانی خانواده‌ها در زمینه برگزاری حضوری امتحان‌ها، بیان کرد: همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری امتحان‌ها انجام می‌گیرد، و خانواده‌ها می‌توانند هنگام برگزاری امتحان در مدرسه باشند و از نزدیک شرایط را بررسی کنند.

پیش از این مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفته بود، ۱۰ درصد از ۲۴۰ هزار دانش آموز استان بوشهر، یعنی ۲۴ هزار نفر به صورت حضوری امتحان می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.