تحویل ۱۹ محکوم ایرانی از سوی جمهوری آذربایجان

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۹ محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان سپری می‌کردند، از طریق مرز آستارا به کشورمان انتقال یافتند.

تحویل ۱۹ محکوم ایرانی از سوی جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: با رایزنی‌های گسترده مقامات وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کشورمان، زمینه انتقال ۱۹ محکوم به کشور فراهم شد و امروز وارد ایران شدند.

او ادامه داد: علت محکومیت این افراد، قاچاق مواد مخدر بوده است و در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان میان ایران و جمهوری آذربایجان، محکومان باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های ایران بگذرانند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: هموطنانی که به کشور‌های آسیای میانه و شرق آسیا سفر می‌کنند آگاه باشند که در این کشور‌ها قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد و برای چند عدد قرص استامینوفن کدئین، آرامبخش و قرص‌های روانگردان مانند ترامادول، آمفتامین و ... مجازات‌های سنگین و اجتناب ناپذیر پیش بینی شده است.

عباسی افزود: هموطنان باید علم و آگاهی نسبت به قوانین کشورها سفر کنند و با حفظ مراقبت هنگام سفر، در دام افراد سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند و از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان اشخاص دیگر خودداری کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.