در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

میزان پرداخت حق عائله مندی بر عهده کارفرماست

یک کارشناس حوزه کار و کارگر درباره میزان پرداخت حق عائله مندی و حق اولاد توضیحاتی داد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حقوق و مزایایی که به کارگر تعلق می‌گیرد به میزان کاری است که انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه اگر به طور میانگین کارگری ۲۰ روز کار کرده باشد ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کند، گفت: مرخصی، بن خوار و بار، حق اولاد، عیدی، سنوات و پاداش متناسب با میزان کار کارگر در طول روز، ماه و سال است.

حاج اسماعیلی گفت: حق اولاد به فردی تعلق می‌گیرد که حداقل سابقه ۷۲۰ روز بیمه را در سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.

او با بیان اینکه فرزندان او باید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند و یا اگر فرزند او دختر است نباید ازدواج کرده باشد. افزود: پرداخت حق عائله مندی بر عهده کارفرماست و میزان آن تغییر در معادل سه برابر حقوق مزد روزانه کارگر ساده است.

این کارشناس حوزه کار و کارگر با بیان اینکه کارگر ساده به معنی آن است که حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را دریافت کند، تصریح کرد: همه کارگران از مزایای حین کار برخوردارند و این مزایا حتی شامل کارگران ساعتی، پاره وقت و نیمه وقت نیز می‌شود.

حاج اسماعیلی ادامه داد: اگر کارگری در ماه جاری ۱۹۲ ساعت ۵۰ ساعت کار کرده باشد به میزان ۵۰ حقوق دریافت می‌کند و به همین میزان هم به او مرخصی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار