رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

واردات گوشت قرمز قطع می‌شود

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: با اجرای طرح افزایش بهره‌وری دام عشایر واردات ۱۵۰ هزار تُن گوشت قرمز به کشور قطع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار نصرت الله سیف رئیس سازمان بسیج عشایری کشور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از تولیدات خوب کشور ما بحث گوشت قرمز است، اظهار داشت: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر کشور بالغ بر ۲۴ میلیون رأس دام سبک و سنگین دارند، تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۱۵۰ هزار تُن واردات گوشت قرمز به کشور داریم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خاطرنشان کرد: بعد از نامگذاری سال به نام «جهش تولید» و مطالبه افزایش ظرفیت‌های تولید در کشور به این نتیجه رسیدیم که به حوزه قطع واردات گوشت قرمز و افزایش ظرفیت‌های تولید گوشت قرمز در کشور ورود کنیم.

سردار سیف با اشاره به اینکه می‌توان با کمکی که به عشایر صورت بگیرد واردات ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز را قطع کرد، گفت: در این راستا طرح افزایش بهره وری دام عشایر تهیه شده که در طی ۳ سال اجرایی می‌شود و با اجرای آن ۱۵۰ هزار تُن واردات گوشت قرمز را قطع می‌کنیم.

وی یادآور شد: این طرح نزدیک به ۱۰ هزار نفر از عشایر را افزایش اشتغال می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
امیدواریم.... ما هم خیلی دوست داریم گوشتمون ایرانی باشه.... البته با قیمت گوشت های منجمد وارداتی