استاندار قزوین:

قوانین دست و پاگیر مانعی برای رونق تولید

استاندار قزوین گفت: یکسری قوانین دست و پاگیر باعث شده است تا واحد‌های تولیدی با همه پشتکار با موانع روبرو شوند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در بازدید از واحد‌های تولید قطعات خودرو سندن واقع در شهر صنعتی البرزگفت: متاسفانه یکسری قوانین دست و پاگیر باعث شده تا واحد‌های تولیدی با همه پشتکار با موانع روبرو شوند که برای این منظور باید رفع موانع تولید در دستور کار قرار گیرد.

او اضافه کرد: دغدغه بیشتر واحد‌های تولیدی در استان قزوین و کشور بروی مشکلات داخلی متمرکز شده است، درحالی که همین کارخانجات مشکلات خارج از کشور را بهتر و سریع‌تر رفع می‌کنند.

جمالی پور تاکید کرد: مشکلات بانکی و گمرکی باید از پیش پای قطعه سازان خودرو برداشته شود، اینکه یک کارخانه ماده اولیه را خریداری کرده و در آزادسازی گمرک مشکل دارد، اصلا قابل پذیرش نیست.

استاندار با بیان اینکه سازوکاری باید صورت پذیرد تا وارد کنندگان مواد اولیه راحت‌تر بتوانند کالا‌های خودشان را از گمرک ترخیص کنند، اظهار داشت: هرگونه نگاه‌های تنگ نظرانه و خارج از چهارچوب جهش تولید در استان قزوین باید از میان برداشته شود که در این راه کمیته‌ای در معاونت اقتصادی استانداری برای نظارت و شناسایی این قبیل مشکلات راه‌اندازی می‌کنیم.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین بیان داشت: یکی از راه‌های حفظ تولید در این استان، نزدیک شدن دیدگاه مسؤولان به مدیران کارخانجات است تا نقطه نظرات مشترک به حفظ و پویایی تولید منجر شود، این مهم امسال در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

جمالی پور خاطرنشان کرد: هیچ کارخانه‌ای نباید به خاطر واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند گله‌مند شود، این موضوع به لحاظ ممنوعیت قانونی باید در اسرع وقت برطرف شود.

استاندار قزوین یادآور شد: اگر لازم شد مشکلاتی از این قبیل باید در شورای تامین استان مطرح شده و نتایج به بانک مرکزی اعلام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.