فرمانده نیروی دریایی سپاه:

بغل گوش آمریکایی‌ها هستیم/ طراحی ساخت شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد

سردار تنگسیری گفت: امروز اعلام می‌کنیم که هرجا آمریکایی‌ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم الحاق ۱۱۲ فروند شناور به ناوگان دریایی سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی دریایی گفت: امروز نیازمند حضور در دریا هستیم و نیروی دریایی سپاه با حضور خود هرگونه تهدید را خنثی کرده است.

سردار تنگسیری افزود: سرعت و طراحی خاص از ویژگی‌های منحصر به فرد شناور‌های ساخته شده است که می‌توانند در هر صحنه‌ای حضور داشته باشند.

او با اشاره به اینکه مانور فوق العاده زیاد، آب خور کم و سلاح‌های پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این شناور‌ها است، گفت: شناور‌های میعاد در کارخانجات سپاه وشناور‌های ذوالفقار در کارخانجات وزارت دفاع ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم که در ۲۲۰۰ کیلومتر سواحل جنوب حضور داریم، افزود: تقویت بسیج دریایی دشمن را ناامید کرده است.

سردار تنگسیری گفت: امروز اعلام می‌کنیم که هرجا آمریکایی‌ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.

او افزود: امروز ثابت کردیم "ما می‌توانیم" و در بخش‌های مختلف این مسئله را ثابت کرده‌ایم چرا که بیش از ۹۵ درصد شناور‌ها را در کشور می‌سازیم و در آینده نزدیک این میزان افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی شناور رعد با طول ۷ و نیم متر که قابلیت حرکت در اقیانوس را نیز دارد، گفت: امروز تهدید را جدی گرفته‌ایم، از مرگ نمی‌ترسیم، همه آماده جانفشانی هستند و این را در عمل نشان خواهیم داد و در دهان دشمن خواهیم زد و روزی خواهد رسید که ۲ درصد وابستگی در ساخت ناوگان مورد نیاز نیز رفع می‌شود.

سردار تنگسیری از اقدامات نیروی دریایی سپاه برای طراحی و ساخت یک شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن و به نام شهید سلیمانی خبر داد و گفت: یکی از شناور‌هایی که در حال طراحی هستیم به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است.

او افزود: شناور‌های شهید حاج قاسم سلیمانی قابلیت‌های بسیاری خواهد داشت که از جمله آن به طول ۶۵ متری و قابلیت نشست و برخواست بالگرد بر روی آن می‌توان اشاره کرد.

سردار تنگسیری گفت:موشک هوایی و سطحی این شناور‌ها نیز طراحی شده است و به زودی در ۳ کارخانه در نقاط مختلف ساخته خواهد شد.

او افزود:همچنین یک شناور نیز با نام شهید ابومهدی المهندس در حال طراحی است که این شناور‌ها به زودی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.