هواشناسی بوشهر پیش‌بینی‌ کرد؛

از مواج شدن دریا تا افزایش دما و خیزش گردوخاک

هواشناسی بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی دریا، افزایش دما به ویژه در ناطق غیر ساحلی و گردوخاک خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ساعاتی از ظهر امروز تا حدودی سرعت وزش باد به ویژه بر روی دریا و در قسمت‌های شمالی افزایش می‌یابد. همچنین در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان احتمال رخداد ناپایداری جوی به صورت موقت دور از انتظار نیست.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین از شنبه هفته پیشِ رو سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش خواهد یافت و ضمن اینکه سواحل استان متلاطم خواهد شد، گردوخاک نیز به همراه وزش باد رخ می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین در روز‌های آینده دمای هوا در  استان به ویژه مناطق غیر ساحلی روند افزایشی خواهد داشت.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

این کارشناس هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در طول روز وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان در ساعاتی از بعدازظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری افزود: جهت وزش باد هم متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی است با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت که در طول روز گاهی به ۳۴ کیلومتر در ساعت، و در مناطق شرقی و غیر ساحلی جنوب استان هنگام وقوع ناپایدار به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

او عنوان کرد: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در طول روز گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان بوشهر  بیان کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین دما در برازجان با ۴۶ و  پس از آن در اهرم و خورموج با ۴۴ و جم با ۴۰درجه سانتیگراد به ثبت رسید و کمترین دما هم با ۲۵ درجه سانتیگراد از جم و عسلویه گزارش شد.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۲۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۵۳ بامداد، مد دوم ساعت ۱۲:۰۲ و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۹ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.