معاون شهردار تهران مطرح کرد؛

آخرین اخبار از فعال کردن یک میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو/ ۱۲ ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

هاشمی درباره نحوه فعال شدن اوراق مشارکت مترو تهران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو تهران که صبح امروز (پنجشنبه ۸ خرداد ماه) با حضور مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۵ ایستگاه از ضلع جنوبی خط ۶ مترو تهران در گذشته افتتاح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمینه این وجود دارد که افتتاح ۲ ایستگاه دیگر را با تزریق منابع در دستور کار داشته باشیم.

او به اشاره به ایستگاه‌های ضلع شمالی خط ۶ مترو در کوهسار بیان کرد: پیش بینی ما این است که ۶ ایستگاه را می‌توانیم افتتاح کنیم.

هاشمی با بیان اینکه طول خط ۶ مترو تهران ۳۲ کیلومتر است، گفت: با توسعه این خط از دولت آباد تا حرم مطهر در آینده، طول این خط ۶ مترو تهران حدود ۳۸ کیلومتر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه ۵ ایستگاه افتتاح شده و ۸ ایستگاه نیز به بهره برداری خواهد رسید، بالای ۵۰ درصد پروژه شکل اجرایی به خود پیدا می‌کند.

او افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی، تأمین اوراق مالی و... وجود دارد و به دستور شهردار تهران در حال تلاش هستیم تا گره‌های موجود را باز کنیم.

هاشمی بیان کرد: در برخی از ایستگاه‌ها تا ۹۰ درصد کار ساختمانی انجام شده و بیشترین مسئله ما در زمینه تجهیزات، امکانات، پله‌های برقی، فن‌ها و نیاز‌های تأسیساتی است که بتواند ایمنی تردد مسافران را فراهم کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هدف گذاری ما افتتاح ۱۴ ایستگاه در ۲ خط ۶ و ۷ است که با کمک‌ها و تلاش‌های در دستور کار خیلی در دسترس است که ۱۲ ایستگاه در نقاط مختلف تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

مناف هاشمی درباره اوراق قرضه گفت: اوراق سال ۹۷، ۹۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در خرداد ماه این پول به دست ما رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر در خرداد ماه به نتیجه نرسد، مجبور هستیم مباحث را به شکل حقوقی دنبال کنیم.

او ادامه داد: اوراق سال ۹۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن هم برای مترو است.

هاشمی گفت:، چون شرایط کرونا در کشور وجود داشت، در سال ۹۸ این اتفاق نیفتاد و دیوان محاسبات به شهرداری‌ها فرصت داد تا ۹۹/۰۴/۳۱ که بتوانند اوراقشان را زنده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای دریافت اوراق سال ۹۸ تلاش می‌کنیم، گفت: اوراق سال ۹۹ نیز عدد خوبی است.

او گفت: این ۳ اوراق پشتوانه بسیار بزرگی هستند که با کمک دولت رخ می‌دهد.

هاشمی افزود: ما الزام کرده‌ایم که مردم از ماسک استفاده کنند و در حال حاضر در ۱۲۷ ایستگاه مترو مکان‌های فروش و عرضه ماسک با قیمت مصوب تعبیه شده است.

وی افزود: در ۶۳ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز عرضه ماسک انجام می‌شود و از شب گذشته به اتوبوسرانی و مترو ابلاغ کردیم که مردم همکاری بیشتری داشته باشند، لذا از روز شنبه سختگیری‌های بیشتری در دستور کار پلیس مترو و یگان انتظامی شهرداری تهران است و خواهشمندیم شهروندان بیشتر رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: بهره بردارى از ١٢ ايستگاه مترو تهران تا پایان سال

بیشتر بخوانید: تلاش برای فعال کردن یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو


مترو تنها پروژه شهرداری نیست

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید گفت: مترو همیشه یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حمل و نقل بوده و در این دوره مدیریت شهری تأکید شهردار بر توسعه و تکمیل بخش‌های باقی مانده این سیستم حمل و نقلی است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران افزود: نظام بانکی در این زمینه باید نقش موثر داشته باشد و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته است.

او ادامه داد: بانک آینده به عنوان یکی از بانک‌هایی که تعهدی بر عهده اش است، باید به زودی تعهد خود را انجام دهد.

کاظمی گفت: مترو پروژه شهرداری تهران نیست و یک پروژه ملی و مربوط به دولت هم هست.

او گفت: بخش مهمی از حاکمیت باید پشتیبانی کنند که این سیستم حمل و نقلی بتواند مراحل تکمیل خود را طی کند تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر شهردار تهران بیان کرد: اگر به عنوان موضوع شهرداری تهران به مترو نگاه شود، با چالش‌ها و مسائل متعددی مواجه خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: اگر دولت به عنوان یک پروژه ملی از مترو پشتیبانی کند، حتما موانع بانکی هم رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار