تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین

پارلمان چین سرانجام قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، پارلمان چین سرانجام قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که پیشتر در کنگره خلق چین در حال بررسی بود، به تصویب رساند.

گفتنی است بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که برخی اعتراضات را در هنگ کنگ برانگیخته است و همین مسأله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند. دو روز پیش اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه از چین خواست تا به خودمختاری هنگ کنگ احترام بگذارد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: ما به حفظ سطح بالای خودمختاری هنگ کنگ مطابق با قانون اساسی و تعهدات بین المللی اهمیت زیادی می‌دهیم.

وی پس از برگزاری یک ویدئو کنفرانس با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن مدعی شد: ژاپن و اروپا نظراتی مشابه را در خصوص چین با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. ما در خصوص رفتار چینی ها، ساده لوح نیستیم.

او همچنین اعلام کرد اروپا از سیستم «یک کشور، دو نظام» که بر خودمختاری هنگ کنگ حاکم است، حمایت می‌کند.

همچنین «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی در ادامه اقدامات مداخله جویانه، خواستار برخورد با چین بر سر موضوع هنگ کنگ شد.

بر این اساس، گراهام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با توجه به اعلام مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هنگ کنگ دیگر خودمختار نیست، ضرورت دارد مجلس سنا قانونی دو حزبی را برای تحریم چین به علت نابودی دموکراسی و آزادی در هنگ کنگ وضع کند.
این سناتور آمریکایی خاطر نشان کرد: ما باید سریع و قاطعانه در مقابل چین اقدام کنیم.

از سال ۱۹۹۷ و هنگامی که بریتانیا پس از گذشت بیش از ۱۵۰ سال حکمرانی، هنگ‌کنگ را به چین واگذار کرد، این منطقه براساس سیاست «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود؛ سیستمی که براساس آن چین موافقت کرد تا این منطقه به صورت نیمه خودمختار اداره شود. هنگ کنگ ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی و تجاری آسیا به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار